Rekonstruktionsdekonstruktion

I går gick jag absolut den roligaste visning jag någonsin gjort! Modedesignettorna på Textilhögskolan var det som stod bakom arrangemanget och de hade namngivit visningen till Ett utsnitt av Historien. Vi var sex stycken modeller och alla bar varsin klänning från tidigare århundraden, min klänning var från någon gång under 1800 om jag inte missminner mig. Första utgången hade alla gått i sin respektive karaktär och spelade fullt ut och var väldigt propra, desto mer utgångarna blev desto mer förstördes kläderna med både sax och färg, till detta stegrades även musiken succesivt. Det hela slutade sedan i en final med färg i massor och trasor, amazing!

Efteråt fick vi otroligt mycket credd och jag har aldrig varit med om att folk varit så imponerade och nöjda, riktigt roligt! Jag känner mig faktiskt även lite extra stolt att det var jag som har hittat alla modeller och att allt blev så bra. Dock finns det en liten liten baksida med det hela och det var att man efter visningen såg ut som en vandrande färgpalett och det var minsann inte lätt att få bort allt trots mycket skrubbande. Även i dag kan man skymta färg på kroppen så det ska jag ta itu med nu. Trots all färg kompenserar hela visningen där man fick leva ut upp allt och det bara blir ett roligt inslag, haha.

Jag bloggar aldrig nu för tiden, men vi specifika tillfällen som jag måste belysa, då hittar ni mig här!

Kommentarer
Postat av: Mowgli

Skorpan, jag är hemma!

Och saknar dig. Vill höra allt som skett de senaste 7 veckorna, och detta snarast. Hör av dig så vi kan bestämma kärleksmöte!

2010-05-10 @ 10:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback