En fantastisk helg i slutet av maj

Igår var det bara att kliva upp innan sju för att göra i ordning sig för jobbet, kändes jobbigt när en viss ung man kunde ligga kvar i sängen och sova några timmar till. Fanny och jag jobbade tillsammans i butiken igår och oj vilket bra team vi är! Första timmarna var vi dock i en helt annan värld, kändes som om jag befann mig i någon sorts dvala, haha. Efter lunch sedan kvicknade jag till igen och var fit for fight. När vi slutade sprang vi från Arkaden till Centralentvå minuter för att hinna med vårt tåg, det var verkligen gårdagens motionspass! Hjärtat satt i halsen och fötterna värkte när vi satte oss på tåget hem, men det var det värt!

Väl här hemma vankades de kalas för min älskade mami som fyllde 42 år igår. Mormor, hennes sambo, min moster, mina kusiner, morfar var här och vi spenderade större delen av kvällen på altanen, mysigt. Vid tio-tiden kom min älskade vän och resten av kvällen tillbringades i soffan där vi kollade på "Drömkåken". Var helt slut efter att ha jobbat hela dagen, ätit god middag när jag kom hem samt duschat och tagit på mig myskläder, så jag somnade i slutet av filmen, haha.

Idag var det otroligt skönt att inte behöva gå upp tidigt, det blev inte att vi gick upp förens vid klockan tolv. Då hade mami gjort en utsökt brunch som vi njöt av på altanen. Måste säga att det var den mest perfekta söndagen på länge. Att vakna upp av att solen skiner in genom fönstret tillsammans med någon man tycker om och äta brunch på altanen i lugn och ro är svårslått!

Kort och konsist, denna helgen har varit amazing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback