Retrospect from thursday!

Nej, känner att jag inte kan hålla mig från att berätta den lite längre versionen av den galna torsdagen, so here it comes!

Dagen började klockan tio på Helens Beauty Center för att får frisyren gjord inför visningen. Två timmar senare var sedan både frisyren och maken klar. Fanny och jag var först ut på banan för att bli klara. Vid tolv var det genrep med alla modeller som gällde och efter det bar det av till Viskan för lunch. Tiden därefter fram tills visningen bestod av ännu mer Viskan och en massa flum, haha.

Klockan åtta kom alla gäster till visningen och då började även nerverna att komma. Någon gång vid halv nio(tror det var då, har inte riktigt någon tidsuppfattning) drog visningen igång och den gick otroligt bra! Alla modeller hade både snygga och annorlunda frisyrer och kläder. Efter visningen bar det av ner till Vimmel, där vi stannade enda tills klockan var kvart i två ungefär. Dessa timmar bestod av skönt folk och en massa, massa dans. Allt från bugg till dans på bardisken, haha.
Vid klockan två sedan bar det av till den första efterfesten som bestod av 60 personer. Efter att varit där i 45 minuter ungefär, sprang(bokstavligt talat) jag och en vän därifrån för att folk inte skulle följa med oss på den efterfesten han skulle ha hemma hos sig. Där skingrades jag också från de andra som var på efterfest lite varstans, haha. På vägen mötte vi upp några andra som också följde med oss och väl där hemma var redan vännen han bort tillsammans med och ytterligare en vän och hade redan börjat partyt(båda två hade också gått visningen). Så vid tre var det dansen i full gång igen och lite mer vin hälldes upp, efter en stund sedan avlägsnade sig folk och det var bara vi fyra kvar. Vi fortsätte att dansa, men efter att solen hade gått upp slocknade alla sakta men säkert, haha.

Efter nio på morgonen någon gång igår började alla vakna till liv efter alldeles för få timmars sömn. Maken sedan gårdagen var som tur var borta, efter att jag fått låna både rengöringstvål, ansiktsvatten och nattcreme. Tack och lov för det! Frisyren var dock halvt kvar och om jag säger att jag såg ut som Ronja Rövardotter så är det lindrigt, tänk er henne gånger två! Alla hårnålar fick jag hjälp med att ta bort under natten, men jag undrar om inte frisyren som jag vaknade och åkte hem med var värre, haha. Om vi säger såhär, den var inte okej och det var verkligen "Walk of shame" hem på bussresan som gällde, haha.

När alla vaknade till liv sedan dukades det fram en jättegod frukost som jag sedan åt tillsammans med tre sköna lirare. Var längesedan jag hade det så roligt vid frukosten! Vi blickade tillbaka om kvällen och natten som gått och vi var nog alla ganska överens som att den hade varit ganska så intern, men det är det som är roligt!

Sammanfattningsvis så var det en crazy night som verkligen tillhör en av de bästa kvällarna det här året! Alla roliga detaljer väljer jag dock att inte berätta, för det är så pass internt så att ingen skulle förstå det roliga i det, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback