Det är faktiskt viktiga saker!

Pappa: Emma, vet du hur du tar dig ut genom fönstet ifall det skulle börja brinna?
Jag: Öööh, nej
Pappa: Du gör så här att du river ner allt på fönster brädan, sedan öppnar du fönstret och trycker här så att det öppnas mer och sedan så...
Jag: Hoppar jag ut och bryter benet?
Pappa: Nej, du får hålla i dig här
Jag: Jag har öppnat mitt fönster innan så du kan vara lugn

Pappa går ut ur rummet och jag hör hur han börjar prata med Johan, sedan kommer han in igen tillsammans med Johan:

Pappa: Om det börjar brinna så är vår mötesplats parkeringen.
Johan och jag: Okej...
Pappa: Innan ni hoppar ut måste ni gå och säga till den andra, sedan ropa på oss.

Johan och jag börjar as garva och pappa ger upp och går och lägger sig. Innan han går och lägger sig så säger han:
Det är faktiskt viktiga saker!
Visst, det är väldigt viktiga saker, men jag kan inte annat än att skratta åt honom för det är så typiskt min pappa att hålla på med något sådant här, haha. Snart är det väl bara brandövningen som fattas, haha


Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha underbart!

Postat av: Anonym

HAHA pappa Jonny borde få någon medalj för detta! ;D Klockrent

2009-01-12 @ 13:15:42
URL: http://soderstrome.blogg.se/
Postat av: Elin Elfving

haha din pappa är rolig :)

2009-01-13 @ 19:29:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback