2008, ett år jag kommer att minnas!

2008, ett år jag kommer att minnas. Ett år fyllt av nya vänskapsrelationer, starkare vänskapsband, upplevelser och erfarenheter. På alla sätt och vis så har det varit ett fantastiskt år. Nu när man har blivit äldre upplever jag att varje år som går blir bara bättre och bättre, och jag hoppas att det är så åren kommer att fortsätta.


Våren,
sommaren och hösten det gångna året har verkligen varit fantastisk! Vintern var mest en lång väntan till våren, men den var mysig den också. Våren bjöd på vår första Kulturvecka på skolan, som verkligen tog mig med storm! Dagarna innan skolan slutade tillbringades på uteserveringar, i Stadsparken och jag bara väntade på att få ett välbehövligt sommarlov.
Sommarlovet bestod av två veckor i Grekland, en vecka i Stockholm och två veckor i Strömstad. Samt även en herrans massa fikor på Café Viskan och Espresso House. Turer ut till Almenäs gjordes också, vädret hindrade oss inte för att åka dit ut. När man inte visste hur man skulle spendera kvällen satte man sig på Viskans uteservering ända till kl. tolv och pratade om allt mellan himmel och jord.

Hösten har verkligen varit en av min favorit årstider. Trots att vi lämnade sommaren och allt vad det innebar med värme, brunbrända ben och tunna sommarklänning så blev hösten fantastisk!  Precis som jag och en av mina bästa vänner Fanny förutspådde innan hösten tog fart. Tillsammans med fantastiska vänner besöktes Espresso House och Café Viskans uteservering ända tills det blev för kallt, men fram tills dess tog vi flera spontan-fikor efter skolan och på helgerna i solen. Hösten har varit en enda stort fest kan man nästan säga. Tillskillnad från förra hösten så har inte det varit många helger jag tillbringat hemma, utan alltid har det varit något som man hittat på. Om det inte har varit fest så har det varit mys av något slag, trips till Stockholm och även en weekend till Paris.

Det var under hösten som man träffade ett nytt gäng med sköna människor som sedan blev ens vänner. Jag undrar verkligen hur hösten hade sett ut utan vår nya umgängeskrets... Nu när jag har facit i handen så vet jag ju att med dem så var den amazing!


I onsdags när det var en kvart kvar på det gamla året stod jag och en vän och dansade. Då sa han med en aning rädsla i rösten: Det är 15 minuter kvar på det gamla året. Kan man inte stanna tiden här? Jag vill inte ha ett nytt år.

När han sa de orden började jag också känna att jag ville stanna tiden. Det har varit ett så pass bra år så att jag kände att jag inte ville gå vidare, utan stanna kvar i den fantastiska bubblan som jag levt i den senaste tiden. 


Det gick dock gick det inte att stanna tiden, men när jag stod där ute med mina underbara vänner kände jag mig mer än redo att inviga det nya året. Tillsammans har vi ett nytt år framför våra fötter som vi kan göra exakt vad vi vill med och det ska jag verkligen ta vara på!

Jag lämnade det nya året med en nyårskyss och den kyssen får sätta punkt för det här året och vara starten på den nya året som vi nu inlett!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback