Paris & Disneyland



Weekenden som vi var på i Paris var verkligen fantastisk!
Vår resa började på torsdagmorgon då vi landade i Paris efter klockan nio på morgonen. När vi landat så tog vi metron till vårt hotell som låg 30-40 minuter utanför Paris. Vi bodde i ett område som hette Val d'Europe som låg 10 minuter ifrån Disneyland, så det var perfekt. Efter att vi checkat in på hotellet och lämna våra väskor så åt i shoppingcentret som låg 100 meter ifrån hotellet. Där åt vi på en italienskresturang om jag inte minns fel. Jag beställda en pizza med chevré ost och sallad på, otroligt god! 

När vi alla var mätta och belåtna tog vi oss med metron in till Paris, där jag var guide. En man på hotellet hade nämligen gett mig en metrokarta och berättat hur man skulle ta sig till olika sevärdheter. Eftersom klockan var runt 16 när vi kom in till Paris så bestämde vi oss för att satsa på att se Eiffeltornet först, och sedan ta en sightseeing båt på Seine som rinner genom Paris. Under båtturen som varade i en timma åkte vi förbi de flesta av de kända sevärdheterna i Paris. Vissa av dem hade jag redan sett sedan tidigare, men det var kul att se dem igen. Framför allt var det väldigt mysigt att åka igenom Paris i solskenet. När vi kommit tillbaka efter båtturen begav vi oss till Champs Elysée där vi strosade runt lite och avslutade vår dag i Paris med en fika på Starbucks. Där jag även inhandlade mig en ny mugg, denna gång ingen termosmugg.

På fredagen bar det av till Disneyland där vi gick i ungefär sex timmar, man blev verkligen som ett barn på nytt! Även fast man inte är liten längre, så måste jag säga att jag uppskattade det väldigt mycket. Det var fantastiskt vackert och man blev helt mållös av att se allting. Man fick så mycket nya intryck så man visste inte riktigt vad man skulle ta sig till, haha.
Vid 17-tiden begav vi oss ifrån Disneyland, vi hade nämligen ett nytt mål i sikte. Nämligen att besöka outletbyn som låg bredvid shoppingcentret. Outleten var uppbyggd som en liten ministad, otroligt söt. Tyvärr fick man inte fota där, annars hade jag gjort det. I denna lilla outletby fanns det märken som Ralph Lauren, Burberry, Armani, Calvin Klein, Tommy Hilfiger, you name it! Ni kan väl förstå att vi alla var i himmelriket? Som den Ralph Lauren-nörd jag är så var jag helt salig där inne, haha. Självklart kunde jag inte gå ut därifrån tomhänt så jag köpte mig en svart kjol och sedan så köpte mamma lite strumpor. När vi gått igenom alla outlet begav vi oss in till shoppingcentret som bestod av 230 butiker. Där blev det ytterligare lite shopping, bland annat duschcreme, body lotion och parfym ifrån Sephora som doftade chokladpralin.

Lördagen spenderades också på Disneyland där vi gick runt i tolv timmar. Tyvärr hann vi inte riktigt med allt vi vill för att det var så pass mycket folk, men det gjort inte så mycket. Vi hade det otroligt roligt i alla fall!

På söndagen sedan så bar det av hem efter en weekend full av nya intryck och upplevelser.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback