Money, money, money

Mamma var inne och kollade ifall min tränarlön hade kommit in och det hade den, äntligen! Jag trodde att den skulle vara på 1200 kr ungefär, men där hade jag fel. Den var på 1900 kr, score säger jag bara. Sedan imorgon får jag min månadspeng också, snacka om cash flow, haha.

Ja, ni reagerade säkert på det med månadspeng, men jag vill hellre ha det än studiebidraget. Jag har listat ut att det gynnar mig mer att få det i stället för att få studiebidraget och betala allt själv. Om jag nu skulle ha studiebidraget så skulle det ta väldigt lång tid att spara ihop till vissa av de sakerna jag har. Visst, det kan vara positivt på ett sätt då man får se hur det verkligen är.
Så länge mina älskade föräldrar tycker att det fungerar bra så som vi har det nu, så är jag glad! Även fast jag har föräldrar som betalar det mesta så håller jag faktiskt väldigt bra koll på mina egna pengar också, så ni inte tror att jag går och strör pengar omkring mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback