En avskyvärd pluggdag

Under dagens gång så har jag ändrat min klara exkursionsrapport ifrån näringsrik sjö till näringsfattig, sedan ändrade jag tillbaka nu igen. Jag har känt sådan frustration och avsky till ekonomi-arbetet så att jag nästan var kapabel till att kasta ut datorn genom fönstret, alternativ gråta en skvätt. Inget av detta gjordes dock, men oj vad nära jag var!
Jag har även pratat med mina vänner hur mycket jag avskyr just detta ekonomi-arbete och de har berättat sin avsky till sina arbeten. Ja, alla har klagat på skolarbeten, de har sagt tröstande ord och fått tröstande ord.
Någon som jag även gjort är att bli sur på min mamma för att hon försöker hjälpa mig med arbetet, men självklart just vid det tillfället så har hon bara fel enligt en själv då man vet att hon egentligen har rätt.
Som lite plåster på såren har jag ätit muffins, druckit te och cappucino med smak av daim. Tröstätande när man behöver det som mest.

Ja, denna dag var precis en sådan pluggdag då allt känns förjävligt för att man inte förstår eller hittar rätt information. Det kan även ena stunden kännas bra då man börjar förstå och kommer igång, sedan så kan man komma in i det där att allt är förjävligt igen. Allt är som en enda känslo berg- och dalbana. Är det någon som känner igen sig? Eller är det bara jag som har sådana här dagar ibland? Som tur är händer det väldigt sällan, men när dessa dagar infaller då gör de det rejält!

Nu ska jag avsluta denna tuffa dag med att krypa ner under täcket och kolla på Gossip Girl, då kan inget gå fel. Hoppas jag...

Kommentarer
Postat av: Sofia

Sötnos! Du är så DUKTIG som kämpar på! Håller tummarna för dig, allt kommer att gå bra ska du se :) På torsdag kväll smäller det - en NY säsong av GG! Det får du bara inte missa! :D <3 /S

Postat av: lovisa

men det nya avsnittet finns ju inte att ladda ner förrns imorgon? eller?? :S

2008-05-19 @ 17:38:27
URL: http://killingmarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback