Skärtorsdagen

Som jag skrev tidigare i dag så hade jag en plan på att ta mig en tupplur när jag kom hem och det var precis vad jag gjorde. Först kikade jag runt lite på datorn, men sedan blev jag så trött att jag somnade i sängen och vaknade upp någon timma efteråt, skönt!

Om 20 minuter ska jag ta bussen ner till stan och möta Elin, även kallad Elon. Tänkte att det var lika bra att åka bussen tillsammans med henne hem till mig eftersom det är första gången hon kommer hit, annars vet man inte vart hon hamnar, haha.

Känslan av att nu fått lov är helt fantastisk! Dock har jag sett att vissa av mina vänner, Lovisa bland annat, var ledig i dag också. Stockholmare ska alltid ha sådan tur...

Måste säga att det känns lite konstigt att påsken är så tidig i år. Min samhällskunskapslärare sa att det var den tidigaste påsken på 200 år, det är minsann inte illa. Istället för snön som ligger på marken utanför fönstret så skulle jag vilja ha vår, men vill inte det? Jag hade ju en plan om att inviga mina ballerina när jag åker till Stockholm på onsdag, men det ser rätt mörkt ut. Därför var jag i tisdags tvungen att lämna in mina skor på omklackning. De har behövt det ett tag, men eftersom jag tror vi alla trott att våren vart på väg så har jag struntat i det. Jag tänkte nämligen att jag inte skulle få någon mer användning för dem nu, men där hade jag självklart fel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback