Jag kan konstatera att livet ändras

Jag satt och läste igenom gamla inlägg sedan augusti och september. Under början av den tiden mådde jag helt fantastiskt bra, kunde nästan inte må bättre. Jag hade börjat gymnasiet och träffat en massa nytt folk, minnena ifrån sommaren var levde kvar inombords och jag hade en fantastiskt pojkvän. I mitten av september sedan så mådde jag som sämst. Jag lyckades bli sjuk flera gånger och blev aldrig riktigt frisk, hösten hade börjat komma, sommaren var bortblåst, samt att min pojkvän och jag gjorde slut.
Ja, det var inte den bästa tiden jag haft, men nu i efterhand var den väldigt lärorik. Just då fanns det inte inom denna värld att det skulle vara lärorik att må som jag gjorde just då. Nu när jag satt och läste igenom de inläggen insåg jag att det var det. Att försöka lappa ihop ett brustet hjärta var ibland det svåraste jag gjort. Det tog oerhört lång tid, men jag klarade det. Just den dagen min pojkvän och jag gjorde slut vi, rasade min värld samman och jag trodde aldrig att den skulle byggas upp igen. Men det gjorde den för jag sitter ju här idag och mår fantastiskt bra.

När jag tänker tillbaka så känns det faktiskt som om jag har ett helt nytt liv. Jag faktiskt inte tänkt på det förens nu, idag. Jag har helt nya och fantastiska vänner. Sandra, Elin och Fanny har blivit några av mina allra närmaste vänner. Vem trodde att vi skulle vara så tajta som vi är idag första dagen i skolan? Att umgås med vänner konstant varje dag i skolan, ringa varandra efter skolan, umgås om dagarna och helgerna har jag aldrig gjort innan. Det har mest varit att man umgåtts i skolan och sedan var det inte så mycket mer med det. Man träffades någon gång då och då när någon fyllde år, men inte så mycket mer. Självklart har jag haft bästa vänner som jag umgåtts med, men inte på samma sätt som jag gör med Fanny, Sandra och Elin. Det känns verkligen som jag har träffat min soulmates, som Sandra säger. Jag är verkligen glad att jag träffar sådana underbara vänner. Ni betyder obeskrivligt mycket tjejer! Det känns som om de varit en del i förändringen av mitt liv. Nu så skulle jag inte kunna föreställa mig ett liv utan dem, det finns inte i denna värld. När jag menar att jag har ett nytt liv menas inte med att jag har ändrat min personlighet, jag är fortfarande samma gamla vanliga Emma. Jag har fått ett nytt liv genom nya vänner, mer erfarenheter, syn på olika saker, upplevt andra saker, skapat andra vanor m.m. Efter ett år på gymnasiet kan jag konstatera att livet ändras, vem trodde det när man tog sitt första steg i Bäckängskorridorer? Dels blir det en helt annan skolgång i gymnasiet, man får ta mer ansvar och man är inte längre behandlad som ett barn, utan anses vara på väg in i vuxenlivet.

Det är väldigt fascinerande att se tillbaka på vad man upplevt och hur man förändrats. Förändringen som gjorts i mitt liv har verkligen varit positiv och jag är glad att ha det liv som jag lever idag. Det som innefattar det livet är en fantastisk familj, underbara vänner, resor, erfarenheter, glädje, upplevelser, dans, styrka, fikor, kärlek, fester, skratt, musik, ja hundratals saker egentligen.

Kommentarer
Postat av: Fanny

underbart är vad det är! :)

2008-06-17 @ 21:33:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback