Packa, not my cup of tea

Det som jag ska ta tag i nu är att packa, för att jag har insett att dagarna innan jag åker antagligen kommer att vara fullspäckade med att träffa vänner innan jag åker. Så då är det lika bra att ta tag i det redan nu, för jag är alltid ute i sista minuten annars. Jag och packa har en väldigt speciell relation till varandra, något som beskriver det är en konversation som Henke och jag hade i somras:

Jag: "Jag tycker inte att det är så svårt att packa faktiskt!"
Henke: "Nej, det är väl inte så konstigt, du tar ju med dig hela garderoben"

När jag åkte till Frankrike en vecka i höstas hade jag en perfekt packning. Det enda som jag inte hade använt var en hood och ett linne, så en veckas packningar är inga problem, men när det är flera veckor går jag bananas. Jag tar med mig alla mina favorit plagg i garderoben, de är en del del, plus en massa annat. Ja, ni kan ju lista ut hur det slutar...
Tur i oturen så får vi ha med 30 kg var när vi åker till Grekland för att vi åker första klass ner. Positivt eftersom man får ha med sig mycket och ifall man shoppar där nere så har man plats. Det som är negativt är att man(jag) inte begränsar sig på samma sätt. Well well, jag ska verkligen lyckas att inte packa med mig för mycket denna gång! Jag måste ju öva lite inför de tre veckorna jag är borta som konfirmationsledare, för då tar jag med alldeles för mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback