Resumé av resan



De två veckorna som vi tillbringade på Karpathos, Grekland var helt fantastiska! Turen var på vår sida under hela resan och vi hade 32-34 grader varmt varje dag. I havet låg temperaturen på 25 grader. Som ni ser på bilden så är vattnet alldeles sådär härligt turkost som man ser på vykort. Intill strandkanten var vattnet alldeles kristallklart och ju djupare det blev, desto blåare blev det. Dagarna spenderade vi antingen vid havet eller vid poolen. Där vi svalkade oss då det blev för varmt för att sola, läsa böcker eller lyssna på musik. Jag kan meddela att det solades en hel del. De sista dagarna drömde jag att jag var jätteblek, haha. Det ledde till att jag fick panik och pressade ännu mer de sista dagarna.  

Om kvällarna åt vid god mat, myste runt i stan eller satt på vår balkong. Vi spelade kort, spel och prata en massa. En kväll som jag minns väl satt pappa och jag ensamma ute på balkongen. Han löste korsord medan jag satt och njöt till låtarna i min iPod. Att kunna sitta där kvällstid iförd endast ett linne (underkläder också såklart), fortfarande i 30 graders värme, inte behöva känna en massa måste, ingen skola att behöva tänka på eller några andra bekymmer. Utan att bara kunna njuta av tillvaron var verkligen underbart. Det är sådana tillfällen som man tänker tillbaka på och värdesätter. Jag är verkligen evigt tacksam för att vå åkte på den här resan, den gjorde hela familjen gott. Efter ett tufft år i skolan var det verkligen pricken över i:et.

Självklart så blev det en del shopping under resans gång. Bland annat så köptes det klänningar, skor, solglasögon och lite annat smått och gott. Är riktigt nöjd med mina inköp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback