Tisdaaag

Även fast det var en lång skoldag (8-16.30) så tycker jag ändå att den gick bra. Visst, man är seg i slutet eller rättare sagt väldigt seg i slutet av dagen, men om man drar lite torra skämt som vi gjorde så funkade det.
 Fanny och jag kom på en massa knäppa saker som vanligt och Elin bara kollade på oss och undrade vad vi höll på med, haha.
 "Öh öh öh öööööh, öh öh öh öööööh" började Fanny med och sedan var vi i vårt esse. Det är nämligen introt i låten "Alla som inte dansar är våldtäktsmän".
Hm...vad var det mer för störda saker vi kom på? Jo, vi började köra veven som vi i mellan åt kör och då kom Fanny på "We weave it with the wrist" när jag var i full gång med vevandet, haha. På religionen så skrattade Elin och jag åt en författare som hette "Johannes Slök". Då sa Fanny "Åh, Johannes Lök" och började skratta. Elin svarade då tillbaka "Men ååh, det var ju precis det vi skrattade åt!"

Ja, såhär kan en dag med oss se ut, tyvärr övergav Sandra oss för att hon gick hem, men vi röjde runt för henne också.

Förresten, i dag så hade vi ett prat i engelskan om hur vi låg till, vad vi var bra på och vad vi behövde förbättra. Jag kan säga er att det gick toppen! Ligger på ett starkt, starkt VG, men om jag bara jobbar mer med mitt ordförråd och verbhantering så jag kan nå MVG. Gissa om jag ska ge järnet i vår?! På ett bokprat som vi hade innan jul fick jag MVG- på och då hade jag knappt övat, jag hade väl lite hum om vad jag skulle säga, men inte så mycket mer. Sedan så på en läsförståelse hade jag MVG och hörförståelse VG +.
Det roliga är att högstadiet så var vår engelska lärare väldigt hård. Visst, jag gick ut med VG, men det var gånger då jag inte fick mer än G+ på vissa texter jag skrivit. Förstår ni då att jag blev glad när jag hörde det här i dag? Enda sedan vi började med engelska som var i årskurs fyra så har jag haft ganska lätt för engelska och älskat det. Så jag tyckte det var tråkigt i högstadiet då det ibland inte gick som jag ville.
 Nu när jag kommit till gymnasiet så känns det obeskrivligt bra att det går så bra som det går i engelskan!

Nej, nog pratat nu är det strax dags för Gossip Girl, som jag väntat på detta tillfälle!

Kommentarer
Postat av: Fanny

tillsammans är vi oslagbara.
ööh, öööh, ööh, öh, ööh, öööh, ööh, öh......alla som inte dansar är våldtäcktsmän! ÖH ÖH ÖH ÖH, ÖH ÖH ÖH ÖH :p haha! föresten gossip girl var skitbra, kunde inte sluta dregla över killarna.

2008-01-29 @ 21:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback