Tillägnat till Sofia

Sofia & Emma
Sofia och jag i Frankrike

I dag är det en speciell dag, nämligen min nära väns Sofias födelsedag och inte vilken födelsedag som helst, utan 20-års dag! Så detta inlägg vill jag tillägna till henne.

Sommaren 2005, det var då jag träffade henne första gången. Jag minns att jag tyckte om henne redan första gången jag träffade henne. Jag träffade henne när hon var uppe i Strömstad tillsammans med Saltsjöbadens församling.

Sommaren 2006 så var det dags konfirmerade jag mig med Saltsjöbadens församling, men tyvärr var inte Sofia ledare då, utan just de veckorna befann hon sig i England. Detta tyckte jag var väldigt synd eftersom jag sett fram emot att lära känna henner mer.
 
Söndagen den 22 juli 2007 så var det dags för sommarens läger att dra igång och det var första gången för mig som ledare. När jag väl kommit ut till Saltsjöbaden för att träffa de andra ledarna, vet ni vem jag möter då?
Jo, jag möter Sofia! Jag hade ingen som helst aning att hon skulle vara ledare, men blev glatt överraskad.
Under lägrets tid så blev vi väldigt nära vänner och är självklart det än i dag. Under de veckorna vi tillbringade tillsammans så insåg vi att vi hade otroligt många intressen gemensamt, vilket verkligen var ett plus!
Jag minns ett speciellt tillfälle väldigt väl och det var när vi hade varit inne i Strömstad och shoppat. På bussen tillbaka till Källviken så frågar några av killarna vart hon köpt sin klänning och jag mitt linne. Det Sofia och jag gör då är att kolla på varandra och sedan brister vi ut i ett asgarv exakt samtidigt.
Killarna bara kollar på oss frågande och vi fortsätter att skratta.
Detta var verkligen ett tillfälle då jag kände att det var något speciellt mellan oss.

När man är tillsammans med Sofia känner man sig alltid trygg. Hon är verkligen en tjej som vill alla väl och det lyckas om ypperligt med! Jag känner mig otroligt lyckligt lottad som har henne som vän och att hon alltid finns där, vad det än gäller.

Sofia
, tack för att du är den du är. Jag är lyckligt lottad som har dig som vän. Vill att du ska veta att jag finns här för dig i ur och skur. Jag önskar dig en helt underbar 20-års dag för det är du mer än värd!
Du är verkligen en ängel sänd från ovan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback