Lyckligt lottad

Den senaste tiden har jag tänkt flera gånger hur lyckligt lottad jag verkligen är. Jag har en underbar familj som älskar mig och helt fantastiska vänner som jag vet alltid finns där för mig. Jag mår bra och är frisk. Har tak över huvudet och kan äta mig mätt varje dag. Det går bra för mig i skolan och har inget att klaga på där.
Jag har allt vad jag behöver och mycket där till...

Tänk så många barn/ungdomar som det finns runt om i världen som knappt har tak över huvudet eller ens kan dricka rent vatten. Eller de som inte har föräldrar som inte bryr sig om dem alls, eller de som faktiskt inte har några föräldrar. När man tänker på vilka omständigheter vissa barn och ungdomar lever i, i dagens samhälle får en verkligen att inse att man är otroligt lyckligt lottad...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback