Julhelgen

Här i bloggen har det minsann ekat tomt under jul, men nu är jag tillbaka igen!

Julaftonen var helt underbar, som alltid. Vi började dagen redan klockan halv åtta med en fantastisk frukost som min mamma hade gjort. Som min mamma säger: På julafton ska man gå upp innan det blir ljust. Jag kan nog inte annat än att hålla med även fast jag är väldigt morgontrött av mig, haha. Efter att ha avnjutit frukosten och mysig i vardagsrummet var det dags att göra sig fin och åka till mormor. Hos mormor väntade som vanligt ett gigantiskt julbord och efter att ha ätit i x-antal timmar så var det julklapps utdelning och Kalle Anka som gällde. När Kalle Anka var över åkte vi till farmors grav och hämtade morfar. Väl hemma så var det ytterligare en julklappsutdelning och lite mer mat och mys. Julaftonen avslutades med midnattsmässa i Carolikyrkan, en väldigt fin avslutning på julaftonen måste jag säga.

Juldagen tillbringades för det mesta hemma, förutom kvällen som innebar lite jobb. Jag låg mest och fixade med min nya mobil, LG Viewty, en rosa. Innan jag jobbade med Fanny så var min kusin och Higgins här på middag, mys!

Annandagen familjen tillbringat i Varberg på kalkonmiddag hos min faster, trevligt. Det bjöds inte bara på utsökt mat, utan även en och en halv timmas promenad vid havet.

Nu är julhelgen slut och som vanligt har den varit riktigt, riktigt bra! Idag ska jag fika med en vän och ikväll ska alla girls på en väns 18-års fest, roligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback