Summertime VS. Wintertime


Bild: thesartorialist.blogspot.com

Även fast det är mysigt att det snart jul och vinterväder, dock är vintervädret ingen höjdare då de består av snö blandat med regn. När det är sådär ruggigt ute så kan jag inte annat än att längta till sommaren. Sommaren är verkligen min favorit årstid. Man kan sitta på uteserveringar, man kan ju runt med bara ben och man möts inte av kyla det första man gör när man går ut genom dörren. Man ser oftast alltid fräsch ut eftersom hyn är bra och man har fått en fin bränna på kroppen. Nu den här årstiden lever hyn sitt egna liv och sommaren lyser med sin frånvaro, därav blekheten.
Jag vill kunna slänga på mig en söt klänning, sandaler, mina Ray Ban, en fin väska och sedan vara ready to go. Precis som tjejen ovan! Det som man måste göra nu är att ta på sig nu är strumpbyxor, kofta, stövlar, jacka, mössa, halsduk och vantar.

Okej, jag kan väl inte säga annat än att det är ganska mysigt också, men jag hade gärna tackat ja till lite sol och bad. För två år sedan så åkte släkten på min mammas sida ner till Spanien på annan dag jul och var där i 8 dagar, det var otroligt skönt! Spanjorerna och spanjorskorna gick runt i vinterjackor medan vi gick runt i klänningar och kofta och på nyår låg jag och solade vid poolen, det var inte att leka med. En sådan resa skulle jag inte tacka nej till i vinter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback