Det årliga pepparkaksbaket!

Min faster och jag har haft en fantastiskt mysig dag tillsammans! Min dag började att jag satte mig på tåget mot Varberg kl. 9. Ungefär en timma senare var jag framme i Varberg där jag möttes av min älskade faster. Först ut på schemat stog frukost och fika, sedan var det dags för det årliga pepparkaksbaket! Hon hade gjort dubbla satser och i två och en halv timma bakade vi endast pepparakakor, mys! Så nu har jag en gigantisk burk fylld med pepparkakor.
Medan vi bakade pepparkakor pratade vi om allt ifrån Monclerjackor, Burberrytrenchcoats till pojkvänner och hennes alla resor. Jag slutar aldrig att imponeras av vad min faster har gjort i sitt liv. När jag blir stor skulle jag också vilja bara lika berest som hon är! När vi bakat klar och fikat lite till bar det av in till stan där vi tittade i butiker och myste runt. Min faster gjorde en fantastisk investering till hennes jackgarderob, bild kommer sedan!

Efter att tillbringat några timmar i stan åkte vi hem igen och då var det dags för middag. När den goda middagen var uppäten skjutsade hon mig till stationen och jag satte mig på tåget hem med två stora kassar med presenter, pepparkakor och i min väska vilade min Dior scarf tryggt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback