Sommaren blir snart ett avslutat kapitel



Nu när det endast är två dagar kvar till skolstarten så känns sommaren genast ganska långt bort. Sommaren blir ett avslutat kapitel, ett kapitel man inte vill avsluta. Vissa kapitel längtar man efter att få avsluta, men inte sommaren...
Innan denna sommar blir just ett avslutat kapitel så vill jag resuméra den.

Ju äldre man blir, desto bättre och bättre tycker jag att somrarna blir. De blir bättre och bättre för varje år! Man uppskattar sommarloven på ett annat sätt än när man var yngre och sedan så ser man saker ifrån ett annat perspektiv. Jag säger det i år igen, men denna sommaren har varit helt fantastisk!
 
Sommarlovet inleddes med att åka till Karpathos, Grekland, i två veckor med min älskade familj. Den utlandssemestern har nog varit den semester som varit den välbehövligaste i mitt liv! Efter ett tufft första år i gymnasiet så var det underbart att åka iväg två veckor med sol, bad och vara tillsammans med familjen.
När jag kom hem ifrån de två veckorna var jag bara hemma två veckor innan det bar av till Stockholm. Under dessa två veckor umgicks jag med mina älskade vänner, känns som om jag fikade mig igenom de två veckorna, haha.

I mitten på juli så bar det av upp till mitt älskade Stockholm och Saltsjöbaden. När jag kommer dit så släpper jag allt hemma, livet hemma känns som om det på något vis inte existerar. Under veckan i Saltis njöt jag för fullt, det går inte att beskriva hur bra jag hade det! Jag umgicks med mina killkompisar som jag älskar 24/7, hängde med dem på deras upptåg överallt, haha. Sedan så hade jag en fantastisk tjejkväll med Mickis och Lovisa. I mellan allt detta så var jag också konfirmandledare, som är en av de stora passionerna i mitt liv. Alltså var många av de saker som jag älskar mest på en och samma plats.
I ett sms till min mamma skrev jag: Om jag kunde stanna tiden så skulle jag göra det. Jag mår som bäst när jag är i Stockholm och umgås med mina vänner.
Det beskrev hur jag mådde väldigt bra. Nu får mina kära vänner här hemma inte tro att jag glömmer bort er, för det gör jag minsann inte. Ni betyder obeskrivligt mycket för mig!
Efter en vecka i Saltis så bar det av upp till Strömstad, som är ett av de ställena på jorden som jag älskar allra mest. Där hade vi ett två veckor långt läger som var helt amazing! Jag väljer att inte skriva så mycket mer än så för att det kommer ändå vara väldigt svårt för folk utifrån att förstå hur vi hade det. Som Reneé, Lena och jag pratade om: Det är ingen idé att berätta för folk vad man har upplevt i Källviken, Strömstad, för att det är ändå ingen som kommer att förstå.
Så jag väljer att sätta punkt där för de två underbara veckorna.

Det här var min sommar och det jag har upplevt, än är inte sommaren helt slut som tur är. Utan jag ska njuta för fullt av sen sommaren och allt som hör där till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback