Flasha med cashen eller personen bakom dem?

När jag skrev om snö i förra inlägget fick det mig att tänka på en lite små rolig sak som en vän berättade för mig för ett litet tag sedan.

Där han bor så hade det vart en som hade haft en After ski-fest. En kille som var inbjuden till denna fest hade då kvällen till ära köpt ett skidset från Armani för  18 000 kr, till råga på allt så hade han anlänt till festen i limousine. Ja, den killen hade nog satsat på att imponera på folk denna kväll och jag tror faktiskt att han lyckades ganska bra måste jag säga. 

Jag blev verkligen full i skratt när jag hörde detta och jag undrar vem denna kille hade tänkt att imponera på. En sådan här sak tror jag att alla blir lite små imponerade av, men det ligger verkligen på gränsen till för mycket. Det finns alldeles för mycket folk runt om i världen som tror att de kan imponera på folk med pengar och dyra saker. Visst, till en viss del blir man imponerad det kan man inte sticka under stolen med, men man kan också tycka att det blir alldeles för mycket. Om man nu vill imponera på folk på det bästa sättet så tror jag inte det är att flasha med cashen, utan att flasha personen bakom dem!

Kommentarer
Postat av: lovisa

det måste ju bara ha hänt i saltis! har jag rätt? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback