"Emma, fan vad du ska vara nyttig hela tiden!"

Fasen, jag som inte skulle äta godis idag, men det gjorde jag i alla fall. Det är lite konstigt med mig för att ibland kan det stå en stor och inbjudande godisskål hemma i vardagsrummet och jag kan knappt titta åt den utan bara gå förbi. Andra gånger kan jag bara gå loss. Eller ja kanske inte riktigt så vilt, men ni fattar poängen.

Egentligen så behöver jag inte tänka på vad jag stoppar i mig, men man vill ju ändå äta någorlunda sunt, haha. Min bror som är väldigt vältränat och hockeyspelare älskar pizza, godis och en massa onyttigheter. Om han skulle välja skulle vi äta pizza varje torsdag, om inte mer! I tisdags så var han sugen på McDonalds och mamma frågade mig ifall jag ville ha det. Mitt svar var då att jag ville ha någon smarrig sallad eller något istället. Då utbrast Johan: Emma, fan vad du ska vara nyttig hela tiden!

Ibland struntar jag i vad jag äter, men ibland tänker jag efter mer. Tränar man och äter någorlunda bra så spelar det ju egentligen inte någon större roll vad man stoppar i sig. Mitt motto är egentligen: Ät det du tycker är gott och unna dig för att du lever bara en gång!
Men ibland så kan jag ändå få lite ångest om man smällt i sig en massa, onödigt men sant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback