Nyvaken + klädkris = Ingen bra kombination

Innan jag börjar textil/designen nu idag så skulle jag egentligen åkt ner till stan och tagit kort till ID-kortet som jag ska skaffa, men jag ringde mamma och sa att jag gör det imorgon istället, slutar klockan 13.25 då. Kände att  håret inte var på topp och att jag inte hinner stressa ner till stan.

Läste nyss på feber.se, det är dit Stockholm streetstyle flyttade. Där stod det i alla fall att Ralph Lauren firar 40 år i år. Måste nog säga att Ralph Lauren är ett av mina favorit märken och har väl alltid en smärre crush på deras saker, kanske inte riktigt, men nästan! Det som är så bra med Ralph Lauren är att många av deras plagg håller säsong efter säsong. Det är sådana plagg som jag tycker att man ska lägga lite extra på. Min lavendelblå kofta därifrån är verkligen en av mina stora favoriter och den är fortfarande lika fin som när jag köpte den. Även mina pikéer som har använt flitigt är fortfarande lika snygga.
Lite roligt citat som min pappa sa häromdagen när vi pratade om Tommy Hilfiger och Ralph Lauren:
"Jag vill inte ha Tommy Hilfiger, det ska ju vara Ralph Lauren."

Dagen till ära har jag faktiskt en Ralph Lauren tröja på mig, en vit  finstickad V-ringad. Fick låna den av mamma i morses. Skulle egentligen haft andra kläder på mig, men mamma hade tvättat fel par jeans som jag skulle haft idag och då fick jag ett smärre utbrott imorses. Sedan så var blusen jag skulle ha inte riktigt torr och då blev jag ännu mer irriterad. Nyvaken plus klädkris är ingen bra kombination.
"Låna min vita Ralph Lauren tröja då, eller ta vad du vill ur min garderob", sa mamma då lite förtvivlat. Så även fast hon tvättat fel jeans och att min outfit gick i kras så blev det att hon styrde upp det hela, vet inte vad jag skulle göra utan henne!

Åh, min älskade mamma! Jag skulle verkligen aldrig klara mig utan henne! Kan verkligen prata med henne om allt och jag är glad att vi har en så bra relation. Vi är verkligen super tajta min mami och jag. Har fått höra många gånger att jag har en sån "cool mamma" och att hon ser ung och fräscht klädd ut. Hörde faktiskt senast igår av en att hon tyckte att min mamma såg fräsch ut. Då blir man som dotter väldigt stolt.

Vi hade engelskaläxa tills idag och det var ju jättehärligt att vi fick en ny tills på torsdag...not! Well well, det är bara att bita ihop. Det är ju faktiskt inte mellanstadiet man går i. Nu blir det spanska pluggande innan jag ska dra iväg till designen, ciao!


Kommentarer
Postat av: mowgli

hej skorpan!
ville bara säga att sidan blev mycket fin efter om styling :D puss

2007-09-04 @ 17:48:39
Postat av: Sofia

Haha åh jag vet precis vad du pratar om gumman.. :) Dagar då man vaknar upp och allting känns helt hopplöst när man inte hittar rätt kläder som tänkt ut innan. Det är tur att super-mammor som våra finns då :D
Om jag fick välja mellan Tommy H. och Ralph L. skulle jag definitivt välja Ralph Lauren, jag håller med dig, det är klassiska och tidlösa plagg som man kan använda i flera säsonger! Så det låter som om din pappa och jag tänker lika.. ;) Det ska bli såå roligt den här helgen och jag längtar så mycket tills vi ses <3 Hoppas att engelska läxan gick bra om inte så får du ringa mig så kanske jag kan hjälpa dig! Du får ringa annars också :D Alltid lika kul att få prata med dig! Du får ha de så bra! Pussar & kramar!

Postat av: Sofia

*suck* nu börjar blogg.se börja krångla igen, halva mitt meddelande suddades ut :( Men men det viktigaste med min kommentar var iaf: att jag SAKNAR DIG och att det ska bli såååå roligt att få träffa dig igen :) Ha de underbart tills dess! Pussar

2007-09-04 @ 19:17:14
URL: http://goldenpearl.blogspot.com
Postat av: Emma

Tusen tack Mowgli! :D Jag är inte så kanon på sånt, men detta blev faktiskt bra :) Förresten tar jag gärna en fika någon dag! :D
Sofia: Det ska bli UNDERBART att träffa dig i helgen! :D Kommer att krama ihjäl dig! <3 Så var förberedd! ;D

2007-09-04 @ 21:38:16
URL: http://lillaemms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback