New York Fashion Week

Åh, jag är så otroligt avundsjuk på min kusin som åkte till New York idag och ska vara på New York Fashion Week. Det är verkligen to die for! Att befinna sig där är en dröm som jag vill uppfylla! Skulle göra vad som helst för att fått åka med i resväskan dit! Mamma och jag var hos henne en sväng igår och då fick jag låna en bok som heter "How not to look fat", den är skriven av en tjej som heter Danica Lo och hon jobbar på New York Post. Denna bok finns bara i USA än så länge tror jag, men ska komma ut i 7 till länder. Det ska bli spännande att läsa boken. Lollo (min kusin) lärde känna henne förra gången hon var i NY och ska även träffa Danica denna gången.

Även fast jag skulle gjort vad som helst för att vara i NY nu, nästan i alla fall... Så är det inte så synd om mig, åker ju till Stockholm imorgon! Träffa sina underbara vänner och sin pojkvän känns exakt lika roligt som New York Fashion Week, eller i alla fall mer betydelsefullt!
Packningen är i största del klar, bara två linnen som ska ner i väskan. Som tur är det inte så mycket man behöver ha med sig när man åker över en helg. Var nära på att glömma iPoden, men det gjorde jag inte. Har lagt in lite nya låtar och håller på att ladda den, vet ej vart min laddare tagit vägen så jag laddar den i datorn.
Måste ta med lite läxor, perfekt att göra på bussen, om man nu orkar det vill säga. Hade tänkt att gjort klart mattekläxan, men har inte hunnit det. Geografi, historia, matte och samhällskunskap ska med, himla roligt...not. Well well, det blir bra.

Har glömt att nämna det, men förra fredagen när mamma, mormor och jag var i stan en sväng så fick jag en tröja jag spanat in några veckor. Den är svart stickad i ull från Malene Birger. Det som gjort att jag tvekat att köpa den är för att den kostar 1099 kr, men sen i fredags så fick jag den av världens bästa mormor! Har bara använt den en gång än så länge för att jag tänkte ha den på söndag. Om det inte blir varmt vill säga, det ryktas om det...

Imorgon från kl. 8-10 har alla elevföreningar presentation i aulan. Otroligt roligt och det bästa av allt är att vi slipper vår nästan två timmar långa matte, score!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Sweet! :)
Haha.. Heeeeeeeeeeeeeeeeej.. <3
Kom just på att du hade en blogg XD. Trevligt att läsa om ditt liv! :P Vi har fortfarande inte snackat något! (Det tar jag på mig, har fullkomligt glömt att ringa.. Sorry!) Vi får helt enkelt ta och snacka på söndag! *Längtar*
Måste erkänna att jag saknar dig lite smått! ;)
PUSS

2007-09-07 @ 16:56:45
Postat av: Lovisa

What the?! Vart tog min kommentar vägen? Snyft...
Det jag skrev va i alla fall att jag just kom på att du hade en blogg! Don't ask me how, though. Trevligt att läsa lite om ditt liv då jag inte har ringt! (Förlåt! Fast du har inte heller gjort det :P) Vi måste snacka om allt när vi ses på söndag! *Läängtar*
Jag måste erkänna att jag saknar dig lite smått! ;)
Hoppas du har det super!
Kyss och smek!

2007-09-07 @ 16:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback