Där det finns bullar och kakor, där finns jag!

Tog mig kanske en lite för lång power nap, men den var verkligen välbehövlig. Innan jag fortsätter med mitt pluggande tänkte jag ta att berätta om min helg lite snabbt.

Åkte ju som sagt i fredags morse väldigt, väldigt tidigt. Sov inte en blund på tågresan, detta är något som verkligen inte är likt mig. Tro mig, jag försökte, men det gick inte så bra. Fick i alla fall pluggat, så det var skönt. Anlände i alla fall till Stockholm kl. 8.30. Tanken var att jag skulle möte upp Sofia vid lunchtid, men hon blev tyvärr sjuk. Så min moster, mamma och jag gick i stan och mötte sedan upp Tessan, Leo och mormor för att käka lunch. De kom senare för att lillkillen skulle sova. Efter att vi ätit lunch så avlägsnade jag mig och mötte Lissie. Vi var och fika och när vi satt där och pratade på som vi jämt gör så bestämde vi att jag skulle följa med henne hem och käka och efter det hänga med hem till en av hennes kompisar i Saltis. Den kvällen var riktigt trevlig, alltid lika kul att umgås med Lissie samt att träffa hennes kompisar. Missade det tåget som jag skulle ta hem, så jag fick vänta 30 minuter på nästa. Som tur är så väntade Lissie och en som heter Axel tillsammans med mig. På Saltsjöbanan så såg jag tre av sommar konfirmandernas storebröder, man kunde inte undgå och se vems bror som var vems.

I lördags så träffade jag Lovisa vid 14.30 ungefär och vi gick och fikade på en café på Odenplan, väldigt mysigt var det där. Där satt vi och planerade en massa inför Taizé och vi har ett vinnande koncept som vi ska köra på! Vi satt och snackade enda tills det blev mörkt, haha. Vid kl. 18 så var jag hemma och käkade middag med mamma och gänget. Henke lagar så himla god mat! Vid 20-tiden begav jag mig iväg för att träffa Johan. Mamma och dem skulle ändå gå ut så då passade jag på att hitta på något jag också. Johan och jag tog en fika på ett café som låg på Birger Jarlsgatan. Det var lika kul som alltid att träffa honom!

Igår så mötte jag upp Ida vid 12-tiden och sedan så gick vi och fikade. Det var jätte längesedan vi sågs, det var nog ett år sedan. Alltså alldeles för längesedan! Det var jättekul att se henne igen. Det blev att vi fikade i över tre timmar och efter det så mötte jag upp mamma, Tessan och company för att äta middag. Efter det så uträttade vi bara lite så saker och sedan var det dags att sätta sig på tåget hem. Vi åkte 1:a klass hem och då har man gratis trådlöst internet. Tror ni då inte att mitt trådlösa krånglar. Åh, vad irriterad jag blev!

Jag hoppas att det framgått att jag har haft en toppen helg! Den har bestått av många fikor, närmare bestämt 4 stycken. Pappa skojade och frågade idag om jag ville följa med på en fika, haha. Jag har alltid varit en sucker för fika. Min mamma och pappa kallar mig fikakung. Där det finns bullar och kakor, där finns jag!
Det var underbart att träffa alla kompisar, samt min extra familj som består av Tessan, Henke och Leo. Leo är ju alldeles för söt. Kärleken till det barnet är obeskrivligt stor! Man smällter så fort man ser honom och skrattar åt hans påhitt.

Oj, tiden börjar springa iväg, plugga var det jag skulle göra!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

du och jag + fransmännen... hehehe.
snacka om att jag är taggad!

2007-10-22 @ 19:57:08
Postat av: Emma

Jag är också sjukt taggad! Tyvärr så finns det folk som inte tror på vårt koncept, men det gör minsann jag! Vi ska bevisa dem!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback