Bambi på hal is

Igår blev det en riktigt TV kväll. Både Ugly Betty och Desperate Housewives sändes och då var man ju tvungen sitta bänkad! Annars igår så pluggade jag lite, som vanligt. Pluggade inför en engelska redovisning vi skulle haft idag, men en i vår grupp hade glömt sitt papper, då blev jag lack. Ville nämligen ha gjort redovisningen innan lovet så att man kunde släppa den. Även vårt geografiprov är uppskjutet till efter lovet, det är i och för sig ganska skönt, men jag tycker det är så skönt när man får saker avklarade.

Nu är det bara 3 dagar kvar tills jag åker till Frankrike, tänk 3 dagar bara! Nyss var det flera veckor tills vi skulle åka. Åh, jag är så sjukt taggad inför resan! Det finns inte ord för hur mycket jag längtar! Ska börja ta tag lite i packningen idag. I alla fall leta upp kläder som behövs tvättas.
När jag ändå är inne på kläder så kan jag ju meddela att det shoppades lite i Stockholm, men inte så mycket. Köpte mig en creme färgad kofta från Zara, en nyckelring i lack från Ordning & Reda samt ett par trosor från Hanky Panky. Hade nämligen ett presentkort från Åhlens och då passade jag på att utnyttja det.

Haha, det hände en lite små kul incident när jag gick till skolan i morses. Jag brukar gå under en bro och där hade någon lagt en skabbig madrass så jag gick runt den, men det kanske inte var så smart. Det  brukar nämligen samlas vatten där och eftersom det var så kallt i morses så hade det fryst på. Så om man säger såhär, jag körde Bambi på hal is, alltså så vurpade jag. Hade min dator i väskan och iPoden i handen när jag gick. Som tur är så tog de ingen skada och inte jag heller. Förutom att jag blev blöt i baken, haha. Nu i efterhand så skrattar jag ganska gott åt det.

Idag ska jag träna min dansgrupp, har inte gjort det på några veckor nu eftersom jag varit sjuk. Förra veckan var jag i och för sig frisk, men gick fortfarande på pencilin. Så jag är ganska taggad på att dansa. Ska bränna en skiva med lite sköna låtar hade jag tänkt.  På tal om låtar så fick jag en massa sköna låtar av Louise igår. Om ni inte hört D.A.N.C.E av Justice, så tycker jag att ni ska lyssna på den för att den är otroligt skön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback