Snögubbe

Nu kan man verkligen säga att vinter är här, för det har snöat större delen av kvällen. Utanför mitt fönster nu ser jag ett tjockt lager snö och barn som gör en snögubbe. Det är absolut ingen liten snögubbe heller utan den är säkert över två meter hög. Jag får ju verkligen inte mindre julkänslor nu.
Mamma har varit borta hela dagen i Västerås och nu när hon kom hem så har vi satt upp nya gardiner i mitt rum, det blev verkligen ett lyft. De är röda med vita små stjärnor på, får nästan kanske ta och lägga upp en bild på dem någon gång. Så de färger jag har i mitt rum nu är rött, vitt och blått. Älskar de färgerna som bildar marint tillsammans. Med nystädat rum och nya gardiner så kan jag verkligen inte klaga på rummet, men det är lite små plock kvar att fixa.
Fick mig faktiskt en ny mysoverall av mamma, en mörklila i velour. Jag älskar verkligen velour mjukiskläder, skulle kunna bo i det. Nu har jag i alla fall en ny fräsch dress med hood och byxa. Det är ju inte så att jag ska ha den i skolan, men när man åker iväg och ska ha med sig myskläder är det kul att inte ha något sunkigt. Just det, nu kan jag ju ha med den här till återträffen nästa helg, det blir ju perfekt, haha.

Nu ska jag lägga mig i soffan igen, läsa Klick och äta pistagenötter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback