En månad kvar till jul

Jul
Bild: Deviantart

Ligger fortfarande kvar under mitt varma duntäcke och känner inte riktigt för att gå upp. Utanför fönstret skiner solen, det var ett tag sedan jag såg den sist. Ute i trädgården har den glittrande frosten täckt vår gräsmatta, vilket faktiskt är ganska så fint. Man märker att vintern verkligen är på väg eller kan man säga att den redan är här?

Idag är det exakt en månad kvar till julafton. Tänk att det bara är en månad kvar, den månaden kommer nog att gå väldigt fort. I skolan brukar det jämt vara en massa olika roliga händelser att se fram emot, vilket brukar vara väldigt roligt, samt en massa saker man har planerat på sin fritid.
Det känns som om tiden innan jul är ganska så lätt att ta sig igenom för att man vet att man har något roligt att se fram emot. Alla förberedelser, tankar om julklappar och mys med vänner och familj. Längtan till jul är ganska så stor måste jag säga.

Hur ska jag tillbringa dagen idag då? Det var en svår fråga eftersom jag inte har något inplanerat denna helgen, men det har jag nästa! Då bär det nämligen av till min kära extra familj och vänner i Stockholm! Ska bli lika mysigt som alltid.
Åter till vad jag ska göra idag, först och främst ska jag kliva upp ur sängen. Börjar nästan få lite ångest över att jag fortfarande ligger här, haha. Efter att jag pallrat mig upp så ska jag fixa lite i rummet, duscha och till sist plugga. Detta är planerna, men som ni vet så kan planer ändras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback