"Det blir röj!"

Den lilla stund Linda och jag var i stan hände det ganska mycket. Ingen av oss var fixade för fest eller orkade med det. Jag hade bara tagit rouge och slängt på mig ett par jeans och en blus.

När vi stod och skulle ta ut pengar kom en ful kille fram och sa: Hej, vill du följa med på fest?
Nej, tack jag tror inte det, svarade jag tillbaka.


När jag och Linda var påväg till City:
Kille: Hallå tjejer!
E & L (Emma och Linda): Hej hej
Killen räcker fram handen och presenterar sig och frågar vad vi heter.
Emma svarar jag och Linda svarar Linda.
Kille: Ni ska inte med till Tom Svensson?
E & L: Vem är det då?
Kille: Han sitter där borta, nej det gjorde han visst inte så han kanske är hemma redan. Ska ni inte följa med? Det blir RÖJ!
E & L: Jasså? Nej, men vi kanske kommer (detta säger vi för att slippa honom)
Kille: Vart ska ni nu då?
E & L: Vi ska till City (alltså matbutiken)
Kille: Men då hänger jag med er för det blir nog inte så röj i alla fall.
Killen och vi går in på City
Kille: Jasså ni menar City Ica? (antagligen kom han inte här ifrån och trodde att vi skulle in till stan, men vi var ju redan där)
E kan inte hålla sig för skratt och när hon inte kan det kan inte L det heller.
Kille: Här till vänster har ni gifflar och till höger färskt bröd. Det andra brödet är flera veckor gammalt.
E bryter ut i ett as garv som inte kan sluta. L hakar på.
Kille som inte själv kan hålla sig för skratt: Men det var ju lite roligt att jag följde med er. Men nu ska jag gå (sedan så ger han oss en kram)

När vi väntar på bussen så blir vi ytterligare tillfrågad om vi vill följa med på fest, men denna gång av folk Linda känner. Hon svarar att vi inte riktigt är fixade för det och att hon skulle börja jobba halv 10.

Det kunde blivit en blöt kväll för Linda och mig, men vi avstod ;) Vi hade mysigt här hemma istället och upprepade konversationerna med folk som vi haft under kvällen och skrattade lika mycket varje gång.

Gick upp vid halv nio idag så jag har redan hunnit äta frukost och klä på mig, känns bra. Har ingen aning om vad jag ska göra idag, men det löser sig :) Ska nog bara ta det lugnt här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback