DM

Åh, jag käkade nyss oxfilé, bakad potatis och sallad. Det var underbart gott och välbehövligt. Det tog bort min huvudvärk, som inte är så konstigt att jag fått efter en låååång dag. Såhär var den:

Gick upp klockan 6. Fixade lite och duschade, sedan i slutet blev det lite väl bråttom, men jag missade inte bussen som vi skulle åka med eller något sånt. Till Göteborg (Mölndal) kom vi ungefär vid kl 8 och då var det dags att visa licenskort och hela köret innan vi kunde gå ner till omklädningsrummet. Som tur är behövde jag inte byta om och sånt. Efter det hängde jag med mix stunten (den som jag är reserv i) in på förträningen. Den gick ganska bra, men det blev några missar. Efter det satt jag och vet int riktigt vad jag gjorde Annas pojkvän Alex och jag satt och gäspade ikapp ett tag innan vi sysselsatte oss.

Vid halv tolv tiden käkade Linda, Sabine och jag, det var mums. Äni (inte min Anna) våfflade min hästsvans och jag hennes innan invigningen. Cubs (miniorerna) hade våfflat och även fast jag inte tävlade ville jag ju också vara tävlings fin ;) Så då sätte jag upp håret i en hästsvans, våfflade det och satte i ett vitt sidenband.

Invigningen var kl. 12.30 så den var jag med på efter det var det inte alls långt kvar tills vi i stunten skulle in. Stunten gick grymt bra och jag höll tummarna under hela programmet. Josse tänkte på orden vi kom på "ska" = spänna, knät och attityd. Hon hade också en urtjusig tuppkam som jag gjort på henne, efter det har jag kommit på ett smeknamn på henne. Lilla kycklingen ;) Kollade på massa olika starter och kan meddel att folk där ute i cheer och cheerdansvärlden är grymma!

På prisutdelningen var Emma aka E1 (jag är E2) och jag väldigt nervösa. Även fast vi inte själva tävlade. Det blev en hel del guld medaljer vi håvade in och vilka som gjorde detta möjligt var:
Helena (inviduell)
Cubs (miniorer)
Fire fly (Cheerdans B)
Junior stunten

Silver medaljer fick vi två också och det var Tigers dance squad och mix stunten som tog hem dessa. Tycker det är starkt jobbat av mig att få en silvermedalj även fast jag inte var med. Fick den eftersom jag är reserv i stunten. Men jag tackar bara och tar emot!

Detta blev ett långt inlägg och jag avslutar den med något ni läst en dle på senaste tiden:
FLUGAN FOR FUN, WE'RE NUMBER ONE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback