Sommarplåga

Sådär, nu har jag gjort kladdkaka, så den står nu i ugnen. Jag hoppas på att den blir aptitlig, haha.
Nu spelas "Ingen vill veta vart du köpt din tröja"på radion, den är verkligen gammal. Tror den var poppis samma sommar som "Hej hej Monika" och det var sommarlovet sexan till sjuan tror jag om jag inte minns fel. Rätta mig om jag har fel. Jag undrar vilken som blir årets sommarplåga som det kallas. Förra året var det ju "Boten Anna".
Egentligen så är nog sommarplåga lite fel ord för den låt som spelas mest under sommaren. För så många som nu lyssnar på den utsedda låten gör ju inte det för att de är tvingade. Jag tror inte de skulle plåga sig själva att lyssna på en låt som de inte tycker om flera gånger om.
Jag vet inte vad som kommer att bli min sommarplåga utan det kommer nog rulla lite olika låtar i min iPod. Sköna låtar av Jason Mraz, In the sun av Joseph Arthur, go R'n'B och säkert några nya fräna hits som spelas på radion. Kanske till och med den låt som media kommer att utse som "Årets sommarplåga"?

Att man kan börja skriva om någonting och sedan sluta med att man skriver om något helt annat är ganska fascinerande.


Kommentarer
Postat av: Hanna

haha, kommer du och tänka på samma sak som jag när du hör "Hej hej Monika"? XD

Postat av: mowgli

hej skorpan!
du borde på in på myspace.com, sök Jason Mraz. han har nya låtar, as sköna!!! jag lyssnar på dem ny och jag blir alldeles lugn och lycklig :D
pussar

2007-06-13 @ 20:30:48
Postat av: Bauhn

Dunka mig gul & blå ska tydligen vara årets sommarplåga, tyvärr

2007-06-14 @ 17:33:23
Postat av: Anonym

Sommarplågan för i år är "Werkanderz Danzbanderz - Nu svärord är det sommar" enligt P3's lyssnare
Och "Secondtunez! - Sommaren är här igen" har även fått titeln som sommarens hit.
Tanka ner de båda här:
Secondtunez: http://www.speedyshare.com/421378785.html
Werkanderz: http://www.speedyshare.com/195876297.html
(Högerklicka på låtnamnet och ta spara som)

2007-06-18 @ 12:58:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback