Niornas avslutningsfest

Som jag skrev lite snabbt i natt så var gårdens avslutningsfest verkligen lyckad. Vi åkte buss från skolan klockan 18 och bussen eller bussarna rättare sagt tog oss till en hemlig destination. Det var en byggdegård utanför stan.
När vi kom dit var det mingel och sedan var det middag. Jag fick en sjukt tråkig kille vid bordet, men middag var trevlig i alla fall. Det bjöds på kycklingfilé, sås, stekt potatis och sallad till varmrätt. Till efterätt fick vi blåbärspaj och vanlijvisp. Maten var väldigt god och jag kan tillägga att min kära mor gjort maten. 

Under middagen så delades det ut olika nomineringar t.ex. årets finaste klädstil, årets charmigaste, årets par m.m. Var och en av alla nior hade fått rösta på vem som skulle få de olika nomineringarna innan. Hör och häpna så fick jag diplom för skolans "Finaste klädstil".  Blev otroligt nervös när jag skulle upp och hämta mitt diplom. Man hade ju alla blickar på sig och göra bort sig då hade inte varit så jätteroligt, men jag skötte det bra ;) Jag trillade i alla fall inte, haha.

Efter middagen så var det dans som gällde. Först i början dansade bara några få, men sen efter att lärarna haft danstävling kom folk igång. Det var otroligt roligt att se vissa lärare dansa! Efter deras danstävling så var det dags för eleverna. Två stycken från varje klass. Först var det bara David (han som lovade mig en öl, haha) från vår klass och sedan så drog han med mig upp. Då var det bara att ge gärnet. Man dansade ju inte så seriöst om man säger så och jag trodde att sista låten inte skulle ta slut. Det roliga var att innan danstävlingen så sa David att han aldrig dansade nykter, men det har vi fått bevis på att han gör. För sedan efter tävlingarna så dansade han. Det blev en hel del dansande för min del med igår. Andrea i min klass sa till mig att hon tyckte att jag dansade bra. Inte för att jag vet varför hon tyckte det, men det var gulligt sagt av henne.

Idag så har det varit en ganska slö dag. Gick upp vid halv elva och åt en kanon god frukost på altanen med mamma, pappa, Tessan, Leo och Johan. Har vilat en stund på altanen med bra musik i lurarna och jag har även målat naglarna och läst senaste Elle som jag fått av Tessan.
Tessan och Leo har varit i Göteborg hela dagen för att hon har en kompis där som hon hälsat på idag, men de är på väg hem nu. Så de kommer alldeles strax. Ska bli tråkigt att de åker hem imorgon, men jag ser dem igen om någon månad :)

Nu fick ni en big update och jag ska bege mig in i duschen. Ska efter det ta på mig en av mina nya tunikor. Fick en svart och en vit, vita leggings och en rosa topp av mamma och pappa i måndags. Ikväll sedan är det Beyond the break!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback