Natten till min födelsedag förra året

Blev att jag cyklade 5 km på vår motionscykel igår, kände mig riktigt duktig. Efter att duschat och tagit på sig myskläder så spenderade jag eftermiddagen med att kolla på tv. Först blev det repris av Allsång på Skansen sedan paus med middag och efter det sommarkrysset. Härlig lördags underhållning när man snart är 16 år. Många i min ålder var säkert på någon frän fest medans jag var hemma och chilla, men det lider inte jag utav.
På tal om att jag snart är 16 så fyller jag år om exakt tre veckor. Kommer att vara borta på födelsedagen precis som förra året. Konfa i år igen, men detta året är jag ledare och inte konfirmand.
Natten till min födelsedag kommer jag inte sova inne hos Clare och Lissie heller, hahaha. Jag kan lova att de var räddare i nöden. Minns den kvällen väldigt väl...

De flesta hade smitit ut genom fönstrerna och var på väg ner mot stranden, men det blev inte så lyckat eftersom vi blev upptäckta. Så istället för att gå tillbaka till mitt rum där jag bodde tillsammans med Jojjo, Marre och Lotta. Så smet Lissie, Clare och jag in till Anton, Johan, John och Anders rum. Där inne var vi en bra stund. Vi var tvungna att gömma oss för att ledarna kom in. Clare och jag låg under Johns säng och Lissie under Antons. Både Lissie, Clare och jag trodde vi skulle bli upptäckta, men det blev vi inte. Ledarna var där inne ett bra tag och en av dem, tror det var Johanna, satte sig på huk precis vid Johns säng och då trodde Clare och jag att hon skulle se oss. Som tur är så gjorde hon inte det, men det var nästan så att hjärtat stannade några sekunder då.
När de väl gått ut och vi varit hos killarna en stund och sen så blev Clare och Lissie upptäckta, men inte jag. Så när de gått så stannade jag kvar lite och fick sedan lite panik vart jag skulle sova. För att det sas att de låst till mitt rum. Jag kände ju inte Johan, Anton, John och Anders så jättebra då och fick lite panik att jag skulle bli tvungen att sova hos dem, hahaha. Som tur är då så fick jag sova hos Lissie och Clare som tog emot mig med öppna armar.
Tack tjejer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback