7 juli

Pratade med Frida för en stund sedan och vi gav varandra uppdateringar. Hon om sin spårkresa i England och jag om Spanien. Vi ska se till att träffas innan jag åker iväg och är konfaledare, men vi får träffas efter att jag kommit hem från Strömstad. Åker dit på måndag eftermiddag och kommer hem på fredag. Känner att jag ville vara där uppe lite innan konfan. Vi kommer ju visserligen att vara där två veckor och en vecka innan de veckorna i Saltsjöbaden, men jag ville ändå komma upp lite.
Jag hoppas på att det är fint väder så att jag kan sola och bada. Som sagt så vill jag inte att brännan ska försvinna. Har nog aldrig varit så brun som jag är nu. Märkte även igår att håret blekts en hel del där nere. På vissa ställen är det blondt. Ska även umgås med Natalie i Strömstad. Hon jobbar hos mormor där uppe nu. Hon tycker att det ska bli jättekul med sällskap och det tycker jag med.
Natalie och jag har kännt varandra väldigt länge. Vi bodde i samma lägenhetsområde för många år sedan. Vi blev nog kompisar när jag gick i ettan tror jag, eller tidigare. Hon gick inte i ettan då utan hon är tre år äldre, tog studenten nu i år.

Har glömt att berätta att jag kom in på den linjen jag ville. Så nu till hösten blir det Samhäll med inriktning journalistik och författarskap. Ska bli riktigt roligt att börja på ny skola och få nya klasskompisar. På intagningen stod det att vi börjar den 21 augusti. Det är sju veckor kvar dit och det känns skönt. Härom dagen kändes det som om det var jättekort tid kvar av sommarlovet, men det är det inte har jag märkt nu. Underbart!
Sommarlov är nog det bästa lov som finns. Visst, de andra går inte av för hackor heller, men sommarlov slår allt.

Nej, om man skulle ta tag i sitt liv och ta sig en dusch? Eller kanske cykla lite på motionscykeln? Hmm... det låter som en bra idé, men frågar är om jag får tummen ur och gör det. Vore väldigt skönt och sedan ta en välbehövlig dusch, ta på sig sköna kläder och sedan lägga sig och läsa en bok. Det låter inte dumt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback