The big day

                                 Kusinerna
Här är vi alla kusiner.
I bakrunden kan ni även se min gammel mormor, pappa och min mormors sambo.

Först idag så vaknade jag klockan 13, men jag trodde inte att klockan var det så jag somnade om och vaknade sedan klockan 14. Jag var tvungen att gå upp och kolla på mobilen så att det verkligen var rätt och visst var det de, mobilen visade 13.55. Jag kan inte minnas när jag sov så länge senast, men antagligen så behövde min kropp det, hehe.

Den stora dagen igår var riktigt mysig och lyckad. Vid 12-tiden så var vi hos mormor och åt mat i mängder. Hon hade två stora bord fulla med mat, sedan ett bord med godis. Först så bjöds det på glögg, sedan den efterlängtade julmaten, ostkaka, kaffe/te och kakor i olika sorter och sedan toppa det med godis. Ja, nu förstår ni att jag inte tog i när jag skrev mängder av mat, haha. Hemma hos mormor var vi till 16.30 eller någonting sådant. Självklart kollade vi på Kalle Anka och innan dess var det julklapps utdelning. Det som gömde sig i paketen jag fick av mormor och hennes sambo var. Ett par svarta jeans med högmidja, underkläder, Diorshow mascara, ballerina i svart lack med rundade nitar på och pengar. Av min gravida moster och hennes familj så fick jag underkläder och första säsongen av Desperate Housewives. Gissa om jag blev glad för de fina julklapparna jag fick!

När vi varit hos mormor så åkte vi och hämtade upp morfar. På vägen hem sedan såg vi ett hus som verkligen gått inför julen. Huset var verkligen klätt på amerikanskt vis, ni vet med en massa ljus överallt. Det var faktiskt riktigt roligt att se!
Väl hemma sedan så bjöds det på mer mat. Jag plockade åt mig lite, men fick minsann inte ner mycket. Innan maten så öppnade vi resten av julklapparna som väntade på oss under granen. Min lillebror var så himla ivrig så han kunde inte vänta till efter maten, haha. Det som gömde sig i paketen som jag fick av mina älskade föräldrar var:
En jacka, en sjal, bronzing pearls från The Body Shop, underkläder och pengar som jag kan spendera på reorna.
Av min faster så fick jag ett svart ribbat Filippa K linne och en tomte. Det är nämligen ett par speciella tomtar som jag samlar på och gjort i flera år. Tomtarna görs av en man som heter Rolf Berg om jag inte minns helt fel.
Av min morfar så fick jag en lång kedja till mitt Tomas Sabo halsband, samt två berlocker till. Ett läppstift med rött stift och svart hylsa och sedan Eiffeltornet. Eiffeltornet önskade jag mig så att när jag bär det eller tittar på det så ska det symbolisera och påminna mig om den fantastiska resan som jag gjorde i Frankrike med några av mina underbara vänner.
Av min farbror som bor i Norrland fick jag pengar och av min kusin och hennes son fick jag en klänning från Koppartrans.
 
Så, nu tror jag inte allt jag glömt att nämna någon julklapp. Jag är verkligen jätteglad för alla mina fina julklappar. Fick en massa saker som jag själv inte går och köper mig och det är riktigt roligt att få sådana! Som ni säkert märkte så fick jag mycket underkläder och det är jag otroligt glad över. Jag älskar fina underkläder!

Nu ska jag hoppa in i duschen innan hela dagen går, men som jag tidigare sagt så hade jag inte tänkt att göra många knop idag, haha. Efter att jag duschat så har jag tänkt att jag ska börja kolla på första säsongen av DH.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Åh det låter som att du fick en underbar julafton tillsammans med alla dina nära och kära :) Blir så glad för din skull gumman! Ville också passa på o tacka dig för ditt urgulliga sms som du skickade igår! Tyvärr så har jag lyckats göra slut på mina pengar på mobilen så jag kunde inte svara! :( Men som sagt så får vi höras i veckan så får vi prata mer då! Saknar dig så mycket älskade vännen min, hoppas du får en fortsatt underbar vecka! Många pussar & kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback