Luciavaka

Pratade nyss en snabbis med Anton. Hur glad blir man inte när någon svarar "Hej söt!" när man ringer?
Åh, den grabben är för bra för att vara sann. Åter till det jag tänkte skriva.
Anton, Tobbe och en massa andra befinner sig just nu ute i kyrkan i Saltis för att där är det lussevaka. Där kommer först ett lite större band spela och sedan så bär det av till församlingshemmet där lokalaband från Saltis kommer att spela. Hela vakan kommer att hålla på till efter tolvslaget och sedan så berättade han att det skulle bli party hela natten lång. Partyt är självklart inte anordnat av kyrkan utan det är väl samma som med andra fester, att det är fest hemma hos folk. Hur avundsjuk blir man inte när man hör det här? Förstå vilken vardagslyx att hitta på något sådant mitt i veckan! Något sådant här finns inte här hemma, i alla fall inte vad jag vet. En sådan här grej som lussevaka skulle locka väldigt många ungdomar tror jag. Anton blev jätte förvånad när jag sa att det inte fanns något sådant här hemma. Man märker mer och mer att man bor i en småstad, suget på att flytta härifrån blir ju inte mindre om man säger så...
"Det skulle vara mycket roligare om du bodde här i Saltis" sa han och jag håller med. Jag sa till honom att de aldrig skulle bli av med mig då, utan att jag skulle hänga med dem jämt, då skrattade han bara.
En vacker dag efter jag gått ut gymnasiet kommer jag ta flytta dit upp, det är en sak som är säker...

Kommentarer
Postat av: mowgli

en vacker dag... själv planerar jag att dra sekunden efter att studenten är tagen XD
puss

2007-12-17 @ 16:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback