Joy to the world


En av mina favorit julskivor är Mariah Careys, den är verkligen otroligt bra! Det finns inte en enda låt på skivan som inte är bra. Det är tredje julen, om jag inte minns helt fel, som jag lyssnar på den och jag tröttnar aldrig! På skivan så finns allas favorit, All I want for Christmas. Jag tänker inte sitta och skriva hur bra och fin jag tycker att den, för det vet nog alla redan :) Istället så tänker jag tipsa om låten här ovan, även den kommer från Mariah Careys julskiva och låten heter Joy to the world.

Idag gick jag upp vid 12-tiden och vart förmiddagen tog vägen sen vet jag inte riktigt, men vid 15 tiden bestämde jag mig för att fixa mig i ordning lite och ner till stan. Till stan kom jag någon gång efter 16 och vilka möter jag inte i den första butiken som jag går in i? Jo, min kära familj, de åkte nämligen ner klockan 12 och var fortfarande kvar.
Väl på stan så köpte jag två julklappar, en till mamma och en till Johan. Det känns som riktigt bra saker och jag hoppas att de blir glada. Till pappa ska vi köpa en present tillsammans, men jag tror faktiskt att jag köper mig en egen till honom också, min älskade pappa.
Vid 17.30 var jag klar med min julklapps shopping, så då tog jag bussen hem. Resten av familjen hade inte kommit hem då, så då passade jag på att fixa med deras julklappar lite. Gömde samtidigt påsarna så att de inte vet vart det kommer ifrån, haha.
Resten av kvällen så har jag inte gjort så mycket. Har suttit här och kikat runt på lite olika grejer, pratat med två av mina favoriter (Tobbe&Anton), ätit middag, pratat med min 8-åriga kusin Arvid i telefon och pyntat min lilla gran. Oj, det blev visst en hel del som jag gjort ändå, haha!

Nu ska jag lägga mig i soffan och läsa nya Glamour och kika på TV. Johan, min lillebror, gick runt och kom på en massa dåliga rim innan, som han självklart tyckte var jätteroliga men inte hans syster. Jag hoppas att han har slutat med det och inte börjar med det igen när jag går in i vardagsrummet, haha. Ha en mysig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback