Hair

Jag pallrade mig in i duschen trots allt och det var otroligt skönt! Att vara ny duschad och lukta fräscht är en känsla som är svårslagen, eller håller ni inte med?

Något jag tänkt på de senaste dagarna är att mitt hår verkligen växt och börjat bli riktigt långt och det tackar jag inte nej till!
När jag var mindre hade jag väldigt rakt hår. Jag minns väldigt väl att håret också var "halt". Det var någon gång när vi skulle iväg och då lockade mamma håret på mig, men de lockarna höll inte länge. Nu är håret inte lika "halt" längre utan jag kan göra frisyrer utan att de försvinner på en kvart och tur är väl det, haha. Jag har haft väldigt tur som ärvt min mammas hår, som i sin tur ärvt det av morfar. De har nämligen otroligt tjockt hår och det har jag också fått, vilket jag är väldigt tacksam för. I början av högstadiet så började jag få självfall i håret och det sitter i än.
På fredag så ska mitt långa tjocka mellanbruna hår med självfall i få en liten make over. Jag ska nämligen tona och klippa det, men jag ska bara klippa av topparna. Jag är nämligen sugen på att hitta på något nytt med mitt hår, men eftersom jag varken vill klippa av eller färga det så var att intensiv tona det en bra lösning! Hur det kommer ser ut återstår att se, måste säga att jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback