Dan före doppare dan

Idag är det dan före doppare dan, min morfar och hans tjej Eva är här på middag. Vi har ätit massa god mat och nu så sitter i framför Bingolotto och bara myser. I vardagsrummet så brinner både en brasa och levande ljus, väldigt mysigt. Jag kan inte riktigt förstå att det är julafton imorgon, allt har gått så himla fort. Man har haft fullt upp hela tiden så man har knappt hunnit infinna sig i någon julkänsla även fast huset är pyntat. Nu börjar julkänslan sakta men säkert krypa över mig. Tror att man får mer imorgon, annars är det ju något fel, haha.

Tidigare nu ikväll så kom jag på att nu under lovet så kan jag läsa klart Östermalmsmorden, en bok som jag började på under hösten. Samt börja läsa någon av de andra böckerna som jag köpte på bokmässan. Det är skrämmande att jag inte har hft tid till det, men nu på lovet så ska jag göra det som jag inte hunnit med under hösten. Det finns bland annat en massa nya filmer som vi har hemma som jag inte sett. Mina planer inför juldagen är att glida runt hela dagen i myskläder, läsa, kolla på film, äta god mat och beundra mina julklappar.

Förra juldagen så stod packa på schemat, vi åkte nämligen till Spanien på annandag jul. Det var verkligen inte en dålig julklapp jag fick av mormor då. Önskar att vi skulle åka dit i år igen för det var så himla mysigt. Att komma ner till Spanien i 8 dagar där det var vår värme (och ibland ännu varmare), shoppa och umgås med släkten på mammas sida. Alltså de från Stockholm, min mormor, moster och mina kusiner. Ja, det var minsann en mysig resa! Förra året så var alltså lovet fullspäckat, vilket var kanon kul. Detta året så har jag inga planer alls, inte ens för nyår, vilket börjar göra mig lite små nervös, men det löser sig. Det som jag tänkt göra detta lov är att ta det lugnt och träffa vänner. Jag är väldigt sugen på att åka till Stockholm, men så blir det nog inte. Hur ser era planer inför lovet ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback