ÄLSKA BÄCKÄNG!

Storma planen
                                                        Bild: Bt.se

Idag var det den stora dagen, vilken av stadens två största gymnasieskolor skulle ta hem segern och därefter får priset att den är den bästa skolan?

Klockan 12.25 var det samlig utanför den stora entrén på skolan. Alla var laddade till max och alla, nästan i alla fall, hade något rött på sig. När lite information getts ut så började marschen mot Teknis och hallen. Jag måste säga att det var otroligt mäktigt att se hela skolan marschera genom staden sjungandes olika ramsor med flaggor och banderoller i mängder. När vi väl kommit till hallen så stod vi där utanför och både Bäckäng (H.A.L.I.B) och Teknis försökte överrösta varandra med diverse ramsor, men jag tycker faktiskt att vi gjorde det bäst! Vissa från Teknis kastade ägg, vilket var otroligt omoget. Då undrar man ju vilken nivå de sjunkit till. De kastade också under tävlingens gång även fast vi fått klara och tydliga instruktioner om att inget fick slängas in på plan. Vi Bäckängiter klarade det gallant!

                                                   Bild: Sandra

Det hela avgjordes med en femkamp och finalen var en hinderbana. I femkampen blev det 4-1 till Teknis, så de fick 6 sekunders försprång i finalen. Även fast vi var i underläge lite under femkampen så höll vi ändå vår omtalade Bäckänganda uppe! Det var minsann inga besvikna eller sura miner som visades utan att vi fortsatte att heja på laget som aldrig förr. Fanny och jag skrek och stod upp under hela tävlingen, jag kan meddela att jag aldrig skrikit så mycket i hela mitt liv! Den adrenalinkicken som man fick där och när man kände stämningen, ja det var något alldeles speciellt!
Åter till finalen igen. Som sagt Teknis fick 6 sekunders försprång, men det hjälpte dem tyvärr inte. Utan vårt älskade lag från H.A.L.I.B fixade pusslet med skolans logga långt före dem. När vi var klara med hinderbanan så var de på andra stationen. Var betydde då detta? Jo, det betydde att Bäckängsgymnasiet VANN och alla stormande planen! Detta var verkligen lycka! Teknis smet iväg väldigt snabbt iväg ifrån hallen.

Det var verkligen en helt fantastisk dag och jag älskar verkligen Högre Allmänna Läroverket I Borås (H.A.L.I.B står för detta)!

För er som inte var där och tittade på den spännande kampen så kan ni gå in på länken. Där är webb-tv, men även bilder och artiklar.
http://www.bt.se/nyheter/boras/webb-tv-backang-vande-och-vann(381332).gm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback