SP07J

Vid 7 tiden idag var det bara att pallra sig upp varken man ville eller inte. Det gick faktiskt ganska bra måste jag säga. Pratade med älsklingen igår i telefon så det blev inte att jag kom i säng så tidigt.

Klockan 8.30 var det upprop i aulan, träffade Amanda en kvart innan. Skönt att gå med någon så att man inte står där själv som ett fån, haha. Först i en halvtimma predikade någon skolchefs grej eller något. Sedan så började uppropet. Först ropade de upp estetklasserna, sedan natur och sist samhäll. När man fått sitt namn uppropat var det bara att följa med de som nu var ens nya klass och mentorer iväg till salen vi skulle vara. På vägen till salen började jag och en ny klasskamrat Elin prata och sedan vi började prata så slutade vi aldrig. Vi var med varandra hela dagen i skolan och sedan så frågade hon om jag ville följa med ner till stan en sväng och jag hakade på. Fick träffa en av hennes kompisar Lukas som ska börja andra året entrepenör på Sven Eriksson. Väldigt trevlig var han.

Hur var klassen då? Jo, men den verkar faktiskt ganska bra. Det är svårt att säga det första dagen. By the way så går jag i SP07J.
Det är 25 tjejer och 7 killar. Jag har bara pratat med två tjejer förutom Elin och de verkar väldigt trevliga, de andra vet jag inte så mycket om. De 7 killarna har jag inte riktigt hunnit få mig en uppfattning om. Det enda jag tänkt är väl att vi inte riktigt är på samma nivå. Dagen idag gick mest ut på att få en massa information och papper. Vi slutade efter 12 någon gång. Imorgon börjar vi klockan 8 vilket inte känns kanon roligt, men det är bara att bita ihop. Tyvärr har vi inte fått vårt schema än för att de hade glömt att lägga in språklektionerna, smart drag. Mentorerna sa att vi skulle få dem imorgon och det hoppas jag på.

Det som jag ska göra mer idag är att åka iväg med mamma en sväng och köpa en kalender. Vi har fått en kalender, men den är inte så rolig. Sedan kl. 18.15-19.30 ska jag träna. Har inte tränat på större delen av sommaren så det ska bli kul.

Detta var ett smakprov på min dag och hur den kommer se ut, hoppas att er dag är/var bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback