Inte saknad efter något jag inte har, utan saknad av något jag har

Känslan när man kollade på kärleksfilmer innan var att man önskade att man själv skulle få känna samma närhet till någon. Man satt där och kollade när paret i fråga gick och höll varandra och önskade att det kunde vara en själv som gick med någon hand i hand istället. När skulle man själv få vara den som gick och höll handen med någon? Man kände en saknad av någonting. Ja, 1000 olika tankar och känslor virrvlade runt inom bords.

Nu när man faktiskt har gått och skaffat pojkvän så har man också känslor när man kollar på kärleksfilmer. Det man tänker då är att man är otroligt lycklig lottad som har en pojkvän som man älskar och att han gör detsamma tillbaka. Andra känslor som jag fick när jag nyss kollade på "Music and lyrics" var saknad nu också, men på ett annat sätt. Denna gången var det inte saknad efter något jag inte hade, utan saknad av något jag har.
Saknaden jag kände var saknaden av Paul.
Eftersom Paul och jag bor flera mil ifrån varandra så blir det inte att man kan ses varje dag eller varje vecka. Detta är något jag hatar. För det enda man vill när man är tillsammans med någon är att vara tillsammans med den personen. Jag kan som tur är trösta mig med att när jag träffar honom så kan jag få känna samma närhet som paret i filmen får.

Lite det jag vill komma fram till i detta inlägget är att även fast man är tillsammans med någon eller inte så kan det ibland kännas ont i hjärtat av att kolla på kärleksfilmer.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag förstår precis hur du känner hjärtat.. Men det är i stunder som dessa som man ska tänka tillbaka på hur man hade det när man träffade sin älskade och minnas alla de fina stunderna för att sedan kunna uppleva det igen när man ses.
Distansförhållande kan kännas jobbiga men låt mig säga såhär: Vad skulle det vara för typ av relation om man inte saknade varandra? Ingen alls om du frågar mig.. Så det ni går igenom är ju ett tecken på att det fina ni delar tillsammans är ett friskt förhållande där kärleken nu blommar för fullt! :)
Jag tvivlar inte på er och jag vet att ni kan klara det tillsammans. Dagarna flyger iväg och nu är det bara 2 veckor kvar..! Så håll ut min vän :) "Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.." <3

Postat av: Sofia

*suck* blogg.se krånglar igen.. Den ville inte visa mitt lilla "<3" som stod i slutet bara för det så får du:
<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 :)

2007-08-26 @ 11:25:18
URL: http://goldenpearl.blogspot.com
Postat av: Sofia

Nej nu blir jag arg.. Det jag vill visa är:
♥ ♥ ♥ ♥

2007-08-26 @ 11:26:38
URL: http://goldenpearl.blogspot.com
Postat av: Sofia

ÄNTLIGEN! :D haha sorry sötnos det blev visst 4 kommentarer av en och samma person idag... hehe :)

2007-08-26 @ 11:27:40
URL: http://goldenpearl.blogspot.com
Postat av: Emma

Sofia: Tusen tack för de fina kommentaren och det gör inget att det blev 4 stycken! ♥

2007-08-26 @ 19:08:51
URL: http://lillaemms.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback