24 augusti

Det var första "riktiga" skoldagen idag och den var bra. Först på morgonen hade vi matte i 1 timma och 50 min, men vi gjorde inte så mycket. Efter det hade vi spanska och spanskaläraren verkar riktigt bra. Hon kom från Argentina så hon pratade massa spanska med oss och jag måste säga att jag kände mig hemma på något sätt när hon pratade. Eftersom Spanien var mitt "hem" i två veckor så blir ju det att man blir van vid språket.

Efter spanskan så hade vi håltimma och det kommer vi att ha varje fredag enda tills klockan 13.25 då vår idrottslektion börjar. Vet ni vad det bästa av allt är? Det är att varannan vecka så har vi bara idrottslektion på måndag så varannan fredag slutar vi klockan 11. Sweet, som Lovisa och jag skulle sagt, haha.
På håltimman så käkade Sandra, Mikaela och jag ifrån vår klass i stan. Samt Josefine och Sofie från design. Vi käkade på Thai Silk och det var otroligt gott. Där träffade jag David från min förra klass så jag pratade lite med honom. När Mikaela, Sandra och jag sedan var inne en sväng på Gina så träffade jag Andrea från min förra klass.

Det bästa av allt var att när jag tagit ut pengar och kollade vad jag hade på kontot så såg jag att min lön från konfan kommit. Så nu finns det en del pengar på kontot, sånt gillar vi.

När jag stog och väntade på bussen stötte jag på ett gammalt strul. "Heeej, det var längesedan!" sa han och kramade om mig rejält. "Ja, det var det" sa jag och var väl kanske inte riktigt lika entusisastisk, haha. Nej, nu ska jag inte vara sådan. Han är faktiskt otroligt trevlig. Han har velat träffa mig några gånger och jag har kommit på lite vitalögner så det var väl mest det som var lite pinsamt när jag träffade honom, haha. J
Jag pratade i alla fall med honom en liten stund innan min buss kom.

Dagen har verkligen bestått av att stöta på gamla klasskompisar och andra man känner. Nu hinner jag inte skriva mer för att vi ska ut och kolla på moppe till mig.

Kommentarer
Postat av: Bauhn

Så det var du ;o
Vi åkte förbi ett gäng tjejer på torget idag och jag funderade på om den längsta var du, så antagligen var det väl det

2007-08-24 @ 22:28:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback