"Emma, du ska inte sola på hela veckan"

Jag satt och stressade över att jag var tvungen att gå till bussen om en kvart (alltså 16.50), men kom på att jag inte alls börjar 17.30 utan 18.00. Så jag kan ta det lugnt.

Dagen i skolan var bra och rolig, som den jämt är med världens bästa klass! På NO:n fick vi sitta ute och det var riktigt skönt. Solen sken och brände som bara den, vilket inte är så bra för min del eftersom jag fortfarande är röd. Jag hade ett hopp om att det röda skulle vara borta imorses när jag vaknade, men trodde fel. Hoppas i alla fall att det lägger sig snart, det tror jag. Tog min nya ljusrosa Ralph Lauren piké som döljde det röda idag för jag kan väl inte påstå att det ser snyggt ut att vara skär på bröstet. Jag vet att jag är helt insnöad på Ralph Lauren, men så är det. Älskar hans pikéer, tröjor, skjortor och ja, allt egentligen.

- Emma har du solat? frågar min mentor
- Ja, svarar jag och frågar sedan Frida om jag är jätteröd i ansiktet.
- Det syns. Vet du hur man ser om man har blivit allvärligt bränd?
- Nej, svarar jag och kollar på det röda som jag hoppas snart blir brunt.
- Man trycker med ett finger och ser sedan om det blir vitt.
Sagt och gjort så gör jag det och sedan ser vi båda att det blir väldigt vitt.
- Emma, du ska inte sola på hela veckan!

Så det är väl bara att lyda magisterns order ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback