EM NÄSTA!

Då blir det EM nästa, jag kan inte riktigt förstå det. Det är alldeles för stort för att göra det, men snart kommer jag att inse att Tigers stunt team ska dit!

Fredag:
Klockan 16.15 samlades vi för att åka till Södertälje, men Fisken (Linda) var sen så det blev att vi åkte vid kl. 16.40, men det gick bra det med. I bussen satt jag vid Anna och Alexander (eller Alice som jag det låter att jag kallar honom när jag säger Alex ibland). Josse kom och joinade oss lite då och då och satt i gången mellan oss. Under resans gång så flummade vi och skrattade en massa. Annas kommentar när hon på skoj slår till Alex "Jag klappar ju bara honom lite". Bussresan gav med sig många skratt och vi var inte tysta en sekund typ.

Vi kom fram till Södertälje vid klockan 21 ungefär tror jag. Jag delade rum med Fisken (Linda, inte min Linda) och Helena. Det var kanon kul även fast inte vi spenderade så mycket tid i rummet. När vi kom in i rummet möttes vi av att vi bara såg två sängar och bröt ut i skratt. "Ska vi tre dela på två sängar?" Sedan så såg vi extra sängen och fick möblera om. Jag skulle berätta ett kul skämt, men kom inte så långt. Det lät såhär 3615163 gånger innan jag till slut fick fram det: "Helena och jag hahahahahahaha" Helena och Linda bara skrattade.

Tog mig en sväng ner till Anna, Alex, Josse och Lisa där vi laddade lite i A&A's rum inför morgon dagen. När jag såg att klockan blev 22.22 sa jag: Önska er något!
 Och jag tror att alla önskade samma sak, att vi skulle komma vidare till EM.

Vi kom i säng vid kl. 23.00 tror jag eftersom Helena skulle tävla (inviduell senior) och Linda skulle vara ansvarig för Helena och jag för min älskade stunt så var vi tvugna att komma i säng i tid.

Lördag:
Alarmet på mobilen ringde klockan 05.30, och då var det bara att gå upp. Duscha och ta på sig kläder, vi var tvugna att vara vid frukosten klockan 06.20 och det var vi. Där intogs en stor frukost, i alla fall för min och Alexanders del. Vi var sist där ifrån och käkade en massa. Bussen till Axa Sports Center (Scaniarinken) gick vid klockan 06.55. När vi kom dit var det incheckning som gällde och sedan började de värma upp och träna lite inför förtärningen som var vid 08.00. Förträningen gick inte så bra, men det är nästan meningen att den inte ska det och att det går bra på själva tävlingen istället. Innan tävlingen gjorde vi lite olika. Jag fixade Josses tuppkam, precis som jag gjorde på DM och den blev kanon ;) Börjar bli riktigt bra på det.

Tävlingen var försenad 30 minuter, men det gick bra i alla fall. Stunten var ibland de första starterna och jag var otroligt nervös innan de skulle köra. Så när de väl körde satt jag och kramade våran Tiger jättmycket och höll tummen. Det gick väldigt bra för dem, förutom att syster yster Anna skadade sin fot illa, igen. Amigokillen var speaker i år igen, men detta året var han lite överdriven. Men det finns ingen annan än han som får igång publiken så som han, så det får han tummen upp för!

Efter en otroligt lång väntan kom prisutdelningen och när tredje priset till group stunt senior mixed som kategorin heter skulle delas ut satt alla som på nålar eftersom att vår stunt var tvugna att slå ett lag för att komma till EM. När de ropade ut att vi kom två, hoppade vi av gläjde och gläjdetårar kom. Det var en fantastiskt upplevelse att höra att man kommer vidare till EM. Så det blir EM, nästa för oss! Jag ska vara deras spotter så jag kommer också att tävla :D Internationella stunten kom 3.a, Helena kom också 3:a :D och Tigers dance team kom 5:a.

Efter tävlingen åt vi på samma ställe som förra året och vi gick dit. Anna kunde inte gå dit eftersom hon har skadat sin fot, men resten av stunten käkade där. Josse, Alex, Lisa och jag satt vid samma bord. Susanna satt vid sina miniorer Cubs. Josse och Alex tvignade mig att äta kebabtallrik för första gången och det var riktigt gott. Vi skrattade och skojade hur mycket som helst och skämten gick lite väl långt ibland xD Josse och jag misstolkade allt, hahahaha. På kvällen sen firade vi lite med en massa godis och så.
Helena och jag låg och pratade till 00.30 eller något tror jag att det var och Linda hade redan somnat när vi kom till rummet.

Söndag:
Även fast jag inte tävlade så var jag tvungen att gå upp tidigt eftersom jag skulle vara ansvarig för Cubs med Äni och Säni (Susanna och Anna E). Jag hade glömt att sätta på alarm, men Linda väkte mig kvart över sex och då fick jag lite panik, men jag hann ändå. Innan tävlingen skulle jag försöka att ge mig på att hjälpa till med Cubc frisyrer. Skulle göra inbakad fläta på båda sidorna, men det gick inte så bra. Stackars miniorer som tålmodigt satt och väntade på att jag skulle bli klar. Karins flätor blev bra, men inte de andras så det fick Äni göra. Sminka dem kunde jag i alla fall. Äni hade redan lagt på röd ögonskugga så det var bara för mig att lägga glitter eyeliner längs fransraden och sedan guldögonskugga på den, bra blev det faktiskt och jag har aldrig sminkat så många. Sminkade även cheerdans B.

Cheerdans på kom 3a och Cubs 7a, det var lite synd för att de(Cubs) satte sitt program felfritt. Men det hade varit väldigt jämt mellan alla lag. 10 poäng mellan 1an och 10an och så har det nog aldrig varit förut.
I bussen hem var det flumm och tjöt som vanligt.

Vaknade klockan13.10 idag för att jag var så trött sen helgen. Nu har ni fått en rejäl uppdatering och den blev nästan lika lång som en novell.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback