Göteborg

Har varit i Göteborg hela dagen idag. Först var vi och kollade i stan, där jag inhandlade ett par röda Cheap Monday. Använder mina jeans jättemycket  så jag kände att jag behövde ett par till. Stod i valet och kvalet om jag skulle köpa mig ett par mer mellan blå istället för de mörka jag har. Bestämde mig för jeansen, men sen så blev det de röda ändå. Tänkte att det är lite roligare att ha ett par färgade nu i sommar. Sedan så läste jag precis också om lite grejer som USA-Elle listat vad man ska ha i höst och en av de grejerna va något rött. Så då passar det perfekt. Två flugor i en smäll liksom ;) Sedan bar det av till Liseberg.

Min lillebror och jag åkte det mesta förutom Kanonen, Höjdskräcken, Spinn Rock och Top Spinn. För jag orkade inte stå i kö i 20 minuter. Kände att jag vill lägga min tid på andra karuseller. Har ju redan åkt de ovannämnda när vi var där i början av juni med klassen. Mamma och jag va inne på Gasten och den va mycket längre än vanligt. Eller var det för att vi gick så sakta som det kändes så? De hade också byggt om där inne. Innan har man gått på en bro med vatten runt om och det var det nu med fast på inte samma ställe. I detta vattnet låg det ett bord och massa andra grejer, sedan också en kristallkrona som åkte fram och tillbaka. Jag trodde att jag skulle tappa ner mina skor där i, för att en tjej bakom mig råkade trampa av mig mina skor hela tiden :P

Det bästa av allt var nästan att pappa vann en Ahlgrensbilar stjärnvinst! Sedan så vann mamma också en första vinst på Djungelhjulet, så jag fick en panter ;) Efter det var dagen räddad ;)

Oj, detta har jag inte berättat om. Jag var uppe tidigt i morses och var på rea också. Fick en Friis & Company väska av mamma och pappa i avslutningspresent. Jättefin är den :) Valde mellan färgerna vitt, grönt, ljusrosa och brun (den är inte vanlig brun så jag vet inte riktigt vad jag ska kalla den, så brun får det bli). Uteslöt vitt ganska snabbt efter som det inte är så praktiskt, sedan den gröna efter som jag har en annan grön Friis väska. Så efter de två valen fanns det bara den ljusrosa och den bruna kvar. Jag är en rosatjej, men tänkte sen att visst den är jättesöt på sommaren, men sen på vintern och hösten vill man kanske inte ha just den färgen. Så det fick bli den bruna. Jag tror att jag kommer att använda den väldigt mycket faktiskt. Det är precis lagom storlek på den, inte för stor och inte för liten. Ännu en väska till min väsksamling ;)

Ja, såhär såg min första "riktiga" dag på sommarlovet ut. Kände att jag inte kunde räkna helgen som sommarlov eftersom vi skulle varit lediga då i alla fall.
Puss hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback