Julafton

Julaftonen var mys :) Först så öppnade min lillebror och jag var sitt paket. Jag fick Martina-Koden som är skriven av självaste Martina Haag själv.
Vid klockan 12 bar det av till mormor, där var kusinerna och annan släkt. Mormor sa att hon inte lagat så mycket mat i år och tagit bort en del grejer, men det var mat så det skulle räckt till halva stan kändes det som. Efter maten var det ostkaka som gällde, jag åt inte eftersom det inte är min favorit.
Mormor: "Emma, det är ostkaka nu som du älskar"
Jag: "Jag är inte så förtjust i det"
Mormor: "Jo, men det är ju du"
Jag: "Nej, det är mamma som är det"
Efter att alla ätit den där ostkakan utan jag och min kära far som skojjade och sa att han inte tålde det (han gillar det inte). Sedan när alla ätit upp och hunnit pusta ut lite så sa hon att det va fika, efter det godis.
Till slut så blev det lite julklapps utdelning och Kalle Anka.

Vi kom hem vid 17 tiden efter att ha hämtat morfar. Vi hann knappt innanför dörren innan min lillebror, Call och Arvid (mina kusiner på mammas sida) skulle öppna julklappar. Så det var bara att samla sig och börja öppna. Först i början tog jag det lite försiktigt, men sedan så slet man bara upp allt och jag hann inte öppna det ena innan mamma sa "God Jul Emma önskar mamma och pappa", "God Jul Emma önskar Mona" och så vidare.

Detta fick jag:
Spanien resan
Casanova DVD:n
Storlek 37 av Denise Rudberg
Martina-koden av Martina Haag
parfym och shower gel i samma doft från Body Shop
dusch puff
två tröjor
telefon med hjärtan på (vanlig)
almanacka
mer shower gel
underkläder
strumpor
pjamas/mys set
Hello kitty hood i velour
pengar
tomte till en serie jag samlar på
smink

Sedan så har jag säkert glömt grejer, men detta är vad jag kommer ihåg nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback